Research of a combustion process in a spark ignition engine, fuelled with gaseous fuel mixtures
Abstract
Research work relevance is concerned with global energy saving, alternative fuel use and environmental pollution reduction issues in wide world, which is especially important for the transport sector. Dissertation work presents study of efficient and ecological indicators, combustion process behaviour and its parameters of different gaseous fuels and their mixtures in the spark ignition internal combustion engine, which has such adaptations of duel fuel supply, gas direct injection or dual coil ignition systems. Different the-oretical evaluations and analysis, experimental investigation and numerical simulation methods are applied in order to have a complex research, to sug-gest efficiency improving implements and to get a better understanding of gaseous fuels, like biogas, natural gas, hydrogen influence on the engine work cycle. Disertacijos darbo aktualumas yra susijęs su globaliu energijos tausojimu, alternatyvių degalų panaudojimu bei aplinkos užterštumo, kuris ypatingai aktualus transporto sektoriui, mažinimu visame pasaulyje. Rengiant darbą buvo siekiama kompleksiškai ištirti dujinius degalus, pasiūlyti vidaus degimo variklio efektyvumą bei ekologinius rodiklius gerinančias priemones. Šiam tikslui pasiekti atliktas teorinis vertinimas, analizė, eksperimentiniai tyrimai bei skaitinis modeliavimas. Disertacijoje pateikiami efektyviųjų ir ekologinių rodiklių, degimo proceso ir jo parametrų tyrimai bei jų rezultatai. Eksperimentai atlikti kibirkštinio uždegimo varikliui veikiant su skirtingais dujiniais degalais ir jų mišiniais, pritaikyti dvigubos degalų sistemos tiekimo technologiniai sprendimai, tiesioginis dujų įpurškimas, dvigubos apvijos uždegimo sistema.