Absolventų integracija į darbo rinką ir tęstinio mokymosi, kaip investicijų į žmogiškąjį kapitalą, poreikis
Abstract
Šiuolaikinė rinkos ekonomika grindžiama ūkinės veiklos ir asmeninės iniciatyvos laisve. Darbas reiškia žmogiškuosius išteklius, t. y. žmogaus gebėjimą atlikti gamybinę ir kitas ūkines funkcijas, darbo rinka yra neatsiejama nuo socialinių veiksnių. Tobulosios konkurencijos rinkoje darbas yra standartizuotas gamybos veiksnys. Tačiau tobulosios konkurencijos darbo rinka – veikiau tik teorinis modelis. Darbo rinkoje neretai susidaro abipusė monopolija, t. y. būna monopolizuota tiek darbo pasiūla, tiek jo paklausa. Tokiu atveju darbdavio ir samdomo darbuotojo interesai derinami. Atotrūkis tarp specialistų poreikio, jų parengimo lygio ir studijų proceso organizavimo bei sistemingo mokymo programų aktualizavimo yra esminė problema, su kuria susiduria tiek verslo įmonės, tiek aukštosios mokyklos. Ne ką mažesnė problema yra ir jauno specialisto integravimas į darbo rinką bei nuolatinis tobulėjimas, ypač transporto sektoriuje. Šio straipsnio tikslas yra nustatyti kolegijų absolventų integracijos į darbo rinką ir tęstinio mokymosi, kaip investicijų į žmogiškąjį kapitalą, poreikį. The modern market economy is based on economic activity and freedom of individual initiative. Work means human resources, i.e. human ability to carry out production and other economic functions, the labor market is an integral part of the social factors. In perfect competition market work is standardized production factor. However, the perfect competition in the labor market is rather only a theoretical model. The labor market is often reciprocal monopoly is formed, i.e., is monopolized both labor supply and demand. The gap between the need for specialists, their level of preparation and the study organization and systematic training programs actualization of the fundamental problems are faced by both: businesses and higher education institutions. No less problem is and young specialists integration into the labor market and its continuous development, especially in the transport sector. This article aims to identify what is the need of integration of college graduates in the labor market and continuing education as an investment in human capital.