• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Conceptualization of the effectiveness of marketing tools

Thumbnail
View/Open
ine_Vol5_No2_200-211_Daukseviciute.pdf (764.2Kb)
Date
2011
Author
Daukševičiūtė, Irena
Valainis, Aivaras
Vilkaitė-Vaitonė, Neringa
Metadata
Show full item record
Abstract
The measurement of the eff ectiveness of marketing tools is the utmost gap in surveys of mosaic of marketing eff ectiveness. Research in this fi eld proposes a wide range of possibilities to measure the eff ectiveness of marketing tools, nevertheless, measurement of its elements (return and cost of marketing) remains an unexplored fi eld in scientific literature. Hence the authors of this research elaborate on the conceptual essence of marketing tools effectiveness and measurement of its elements. Firstly, diff erent approaches to marketing eff ectiveness are reviewed. Readers are also introduced to dimensions, components, as well as with a chain of causes and outcomes of marketing eff ectiveness. Th erefore, we attempt a critical evaluation of measurement of marketing tools eff ectiveness. Finally, estimation of core problems of measurement of return on marketing and marketing cost are generalized.
 
Marketingo efektyvumo (angl. eff ectiveness) tyrimų mozaikoje didžiausia spraga – marketingo efektyvumo nustatymas. Tyrimai šioje srityje pateikia platų marketingo efektyvumo nustatymo metodikų spektrą, tačiau atskirų marketingo priemonių efektyvumo elementų (marketingo grąžos ir marketingo sąnaudų) nustatymas mokslinės literatūros plotmėje lieka neatskleistas. Šio straipsnio autoriai konceptualizuoja marketingo efektyvumą ir marketingo efektyvumo elementų nustatymą. Pirmiausia straipsnyje nagrinėjami skirtingi autorių požiūriai į marketingo efektyvumo koncepciją. Autoriai taip pat pateikia marketingo efektyvumo dimensijas, dedamąsias bei marketingo efektyvumo priežasčių-pasekmių grandinę. Straipsnio pabaigoje išskiriamos kertinės marketingo grąžos ir marketingo sąnaudų nustatymo problemos.
 
Issue date (year)
2011
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/131097
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister