• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Mokslinės publikacijos (PDB) / Scientific publications (PDB)
  • Moksliniai ir apžvalginiai straipsniai / Research and Review Articles
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vadovėlis – integruotoji mokomojo komplekso dalis

Thumbnail
Date
2007
Author
Žegūnienė, Nijolė Ona
Metadata
Show full item record
Abstract
Esamų mokomųjų užsienio kalbos dėstymo priemonių analizė, tarp jų – ir vadovėlių, parodė, kad tiek Lietuvoje, tiek užsienyje nėra tinkamo metodiškai pagrįsto mokomojo komplekso, kurio pamatas turėtų būti kompleksiškas vadovėlis. Esamos mokymo priemonės (vadovėliai, gramatikos, žinynai, chrestomatijos ir t. t.) turi trūkumų: 1) jos nėra pagrįstos lingvistiniu, metodiniu, psichologiniu ir didaktiniu požiūriais; 2) jose trūksta visų kalbinės veiklos rūšių koreliacijos; 3) jose nesiremiama lingvistinės statistikos duomenimis. Straipsnio apimtis neleidžia nagrinėti visų mokomojo komplekso rengimo aspektų, todėl apsistota ties vadovėliu, kuris yra pagrindinė mokomojo komplekso dalis.
 
The paper considers some theoretical problems associated with the analysis of the coursebooks for teaching English for specific purposes. The author surveys scientific literature on the problem and the available coursebooks, stating that there are only a few good coursebooks for higher technical schools both in Lithuania and abroad. The author believes that the main shortcomings are as follows: 1) coursebooks are not adapted for higher technical schools methodically, psychologically and didactically; 2) they lack the required correlation between the varieties of linguistic activities; 3) teaching materials are not always based on statistical data and research. The aim of this present paper is to suggest effective methods of solving these problems. Practical recommendations concerning the preparation of quality coursebooks based on firm scientific principles for higher technical schools are presented.
 
Issue date (year)
2007
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/144813
Collections
  • Straipsniai kituose recenzuojamuose leidiniuose / Articles in other peer-reviewed sources [8559]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister