Vadovėlis – integruotoji mokomojo komplekso dalis
Santrauka
Esamų mokomųjų užsienio kalbos dėstymo priemonių analizė, tarp jų – ir vadovėlių, parodė, kad tiek Lietuvoje, tiek užsienyje nėra tinkamo metodiškai pagrįsto mokomojo komplekso, kurio pamatas turėtų būti kompleksiškas vadovėlis. Esamos mokymo priemonės (vadovėliai, gramatikos, žinynai, chrestomatijos ir t. t.) turi trūkumų: 1) jos nėra pagrįstos lingvistiniu, metodiniu, psichologiniu ir didaktiniu požiūriais; 2) jose trūksta visų kalbinės veiklos rūšių koreliacijos; 3) jose nesiremiama lingvistinės statistikos duomenimis. Straipsnio apimtis neleidžia nagrinėti visų mokomojo komplekso rengimo aspektų, todėl apsistota ties vadovėliu, kuris yra pagrindinė mokomojo komplekso dalis. The paper considers some theoretical problems associated with the analysis of the coursebooks for teaching English for specific purposes. The author surveys scientific literature on the problem and the available coursebooks, stating that there are only a few good coursebooks for higher technical schools both in Lithuania and abroad. The author believes that the main shortcomings are as follows: 1) coursebooks are not adapted for higher technical schools methodically, psychologically and didactically; 2) they lack the required correlation between the varieties of linguistic activities; 3) teaching materials are not always based on statistical data and research. The aim of this present paper is to suggest effective methods of solving these problems. Practical recommendations concerning the preparation of quality coursebooks based on firm scientific principles for higher technical schools are presented.