Jūros bei priekrantės zonų stebėjimas bepiločių orlaivių pagalba
Data
2013Autorius
Bručas, Domantas
Ragauskas, Ugnius
Bajarūnas, Gražvydas
Berteška, Eimantas
Kaizevičius, Andrius
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Automatizuotų bepiločių skraidymo aparatų (BSA) tyrimai yra vykdomi pastaruosius du dešimtmečius, todėl egzistuoja didelis kiekis sukonstruotų bei naudojamų BSA. Pastaruoju metu dėl spartaus mechatroninių daviklių bei sistemų miniatiūrizavimo atsirado mikro mechatroninės automatizuotos skrydžio valdymo sistemos. Daugumas tokių BSA sistemų nuo seno yra naudojamos tik kariniams tikslams, panašių aparatų taikymas civiliams-komerciniams tikslams dėl griežtų nustatytų civilinių orlaivių skrydžių taisyklių yra labai ribotas (daugelyje išsivysčiusių šalių civilių BSA skrydžiai yra draudžiami). Akivaizdu, kad civilių komercinių BSA rinka yra labai plati – nuo greitesnio, lankstesnio ir pigesnio užduočių, kurios iki šiol buvo atliekamos įprastais orlaiviais iki visiškai naujų užduočių vykdymo. Būtina pastebėti, kad dėl sąlyginai mažos naudojamos įrangos masės ir kainos, minimizuoto žmonių įsikišimo į procesą, bei eksploatacijos pigumo, įmanoma pasiekti žymiai didesnį BSA sistemos lankstumą naudojant juos komerciniais tikslais nei įprastų orlaivių atveju. Nors šiuo metu egzistuoja gan daug sukurtų BSA sistemų, tačiau daugumas jų yra skirtos kariniams tikslams (nėra pritaikyti komerciniams poreikiams). Lietuvoje tokie skrydžiai nėra draudžiami, tačiau ir nėra reglamentuoti. Tai suteikia progą vystyti BSA sistemas.