• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012”
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012”
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Can China develop its own luxury brands? A case study of clothing brands

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
069_7th_BM_2012-037.pdf (204.4Kb)
Data
2012
Autorius
Zhou, Changting
Zheng, Xiaosong
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Based on the prediction of Altagamma Worldwide Marker Monitor, Chinese luxury con-sumption will reach EUR18.5 billion in 2015, representing 20% of the global market and becoming the largest luxury market in the world. Since 2006, consumption of luxury goods, which is EUR9.2 billion in 2010, has been growing at a CAGR of 27%. The opportunity for investment attracts all the luxury gi-ants tapping into Chinese luxury markets, causing a fierce competition in Chinese luxury industry. This article aims to explain the underlying reasons for Chinese luxury boom in the aspects of economy, soci-ety and psychology. By studying the case study of traditional cheongsam company Shanghai Tang, the bright future of domestic luxury brands can be seen. Through SWOT analysis of local apparel compa-nies, accessible advice to build Chinese luxury brands is provided, especially in the apparel industry.
Paskelbimo data (metai)
2012
Autorius
Zhou, Changting
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154338
Kolekcijos
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012” [163]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis