• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012”
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012”
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Retail business development: internationalization in Croatia, Lithuania and Poland

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
084_7th_BM_2012-052.pdf (135.5Kb)
Data
2012
Autorius
Knežević, Blaženka
Szarucki, Marek
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
An increasing number of retail companies are experiencing accelerated internationalization. Many global retailers are seeking to enter and explore new foreign markets. New market conditions after the transformation from the centrally planned to market economy in the countries of Eastern and Central Europe led large retailers from the developed economies to reconsider their international strategies and to include these potential markets into their business strategy. The post-communist economies are of interest for global retailers, despite the challenges they may face on these attractive markets. This paper aims at exploring main development trends of business internationalization in the area of retail in Croatia, Lithu-ania and Poland. Based on the critical literature review and using a comparative analysis the international-ization of retail in the selected countries is analysed. The initial results suggest that the internationaliza-tion process in retail is accelerating at all three markets. This tendency causes new challenges to domestic economies and is regarded a good subject for future research.
Paskelbimo data (metai)
2012
Autorius
Knežević, Blaženka
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154352
Kolekcijos
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012” [163]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis