• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012”
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference “Business and Management"
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012”
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessment of sustainability aspects in a company

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
0128_7th_BM_2012-100.pdf (114.8Kb)
Data
2012
Autorius
Vavra, Jan
Bednarikova, Marie
Ehlova, Zuzana
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Having sustainability as a goal, decisions on products or processes within a company requires integrating technical, economic, environmental and social aspects of all activities being made. Technical and economical aspects are traditionally solved and evaluated with already known methods. Financial analysis, cash flows or marketing goals as basic information are traditionally evaluated. On the other hand environmental and social requirements are hardly ever evaluated or are not solved at all. Many companies implement waste management or environmental departments only to empower potential cost savings and avoid wasting. But concept of sustainability requires much more. This paper deals with evaluation of environmental and social aspects and impacts. The main goal is to determine and suitably evaluate all relevant sustainable aspects of products and processes within company, to empower company’s competitiveness, corporate social responsibility and corporate sustainability. The research methodology for this paper consists of qualitative research and examination of primary resources - research articles and secondary literature review process.
Paskelbimo data (metai)
2012
Autorius
Vavra, Jan
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154410
Kolekcijos
  • 7th International Scientific Conference “Business and Management 2012” [163]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis