Rodyti trumpą aprašą

dc.rights.licenseKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licenceen_US
dc.contributor.authorZavadskas, Simonas
dc.contributor.authorGrubliauskas, Raimondas
dc.contributor.authorVaišis, Vaidotas
dc.date.accessioned2024-06-13T05:48:04Z
dc.date.available2024-06-13T05:48:04Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-03-04
dc.identifier.issn2029-7157en_US
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154419
dc.description.abstractAccurate forecasting of future events is essential for managing and optimizing airport activities, facilitating the minimization of adverse environmental impacts. The availability of detailed information about yearly aircraft movements at Vilnius City International Airport (VNO) offers an opportunity to create various scenarios that projects the growth patterns within airport and aviation industry in general. This scientific research paper explores the temporal trajectory of VNO with a focus on forecasting its evolution towards reaching major airport status of 50 000 aircraft movements per year. The study employs quantitative method in forecasting data with cycling origin using the ratio to moving average method also known as Time Series Method (TSM). Calculations are done by Microsoft Excel software with which regression trend line is obtained. Two various scenarios are projected: the continuous use of Terminal 1 (T1) and the introduction of new Terminal 2 (T2). Forecast show that continuous use of T1 will reach threshold of 50 000 flights per year by end of 4th quarter of 2025. For T2 it is projected that 53 110 flights will be done at VNO at the end of the same year T2 is projected to become operational: 2026 4th quarter. These findings underscore the necessity of strategic planning and infrastructure development to accommodate future growth and increase airport efficiency in line with growing demands.en_US
dc.description.abstractTikslus ateities įvykių prognozavimas yra būtinas siekiant valdyti oro uostų veiklą ir mažinti jos neigiamą poveikį aplinkai. Taikant kiekybinius metodus atliktas tyrimas leidžia prognozuoti VNO plėtros trajektoriją siekiant įgyti didelio oro uosto statusą ir viršyti 50 000 skrydžių per metus. Modeliuojami du scenarijai: tik esamo pirmojo terminalo (T1) naudojimas ir naujo antrojo terminalo (T2) atidarymo įtaka. Prognozės rodo, kad 2025 metų ketvirtą ketvirtį T1 pasieks 50 000 skrydžių ribą, o T2 galėtų pasiekti 53 110 skrydžių kiekį iki 2026 metų ketvirto ketvirčio, t. y. planuojamo T2 atidarymo. Straipsnis aktualus, nes didesnio pralaidumo oro uostai sukelia daugiau triukšmo, todėl jiems reikalingas griežtesnis triukšmo reguliavimas dėl galimo didesnio poveikio aplinkinėms bendruomenėms ir aplinkai.lt
dc.format.extent6 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isoenen_US
dc.language.isoltlt
dc.relation.isreferencedbyIndex Copernicusen_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154318en_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/154329en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.source.urihttps://vilniustech.lt/jmk-darni-aplinka/konferenciju-archyvas/363201en_US
dc.subjectVilnius International Airporten_US
dc.subjectgrowth patternsen_US
dc.subjectpassenger volumesen_US
dc.subjectaviationen_US
dc.subjectregulatory frameworksen_US
dc.subjecttarptautinis Vilniaus oro uostaslt
dc.subjectaugimo modeliailt
dc.subjectskrydžių srautailt
dc.subjectreglamentaslt
dc.titleStrategic analysis of Vilnius airport’s growth trajectory and noise regulation complianceen_US
dc.title.alternativeVilniaus tarptautinio oro uosto vystymosi prognozavimas ir triukšmo ribinių dydžių vertinimasen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeAplinkos apsaugos inžinerija / Environmental Protection Engineeringen_US
dcterms.dateAccepted2024-03-18
dcterms.issued2024-06-13
dcterms.licenseCC BYen_US
dcterms.references15en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.type.pubtypeP1c - Straipsnis konferencijos darbų leidinyje kitoje DB / Paper in conference publication in other DBen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas / Vilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineeringen_US
dc.contributor.departmentAplinkos apsaugos ir vandens inžinerijos katedra / Department of Environmental Protection and Water Engineeringen_US
dcterms.sourcetitleDarni aplinka: 27-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Sustainable Environment: 27th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eisbn9786094763595en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetaslt
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvalt
dc.publisher.cityVilniusen_US
dc.date.firstonline2024-06-13
dc.identifier.doittps://doi.org/10.3846/da.2024.003en_US


Šio įrašo failai

Thumbnail
Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą

Kūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Išskyrus atvejus, kai nurodyta kitaip, šio įrašo licencija apibrėžiama taipKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence