• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The potencials of use of competitive intelligence in strategic places

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
cibme.2012.21.pdf (161.8Kb)
Data
2012
Autorius
Gaidelys, Vaidas
Dailydka, Stasys
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
It is often maintained that strategic places fail to compete in the market because of their special status. However it is necessary to remark that strategic places also must compete in the market. For example, the company Lithuanian Railways competes with other transporters offering transportation by air, by roads or by water. On the other hand, strategically important enterprises put up special requirement for security, so in this case competitive intelligence is important in the both aspects i.e. collecting information about rivals as well as protecting of available information. The enterprises of national funds are often strategically important companies, consequently, the top-management of such companies need to realize the benefit, which is brought by competitive intelligence and aim at using the experience of competitive intelligence in practice. In this case collaboration with the companies or specialists having the relative experience is especially important.
Paskelbimo data (metai)
2012
Autorius
Gaidelys, Vaidas
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155062
Kolekcijos
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012 [59]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis