• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Measuring marketing efficiency and optimising marketing programmes

Thumbnail
Peržiūrėti/Atidaryti
cibme.2012.23.pdf (238.6Kb)
Data
2012
Autorius
Daukševičiūtė, Irena
Drejeris, Rolandas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Measuring the marketing efficiency and optimising marketing programmes has been a long standing discussion and as a result a number of models have been developed. However, optimising the marketing programme still remains a challenge. The models developed focus purely on optimisation task but fail to present a holistic picture covering all the steps necessary to optimise the marketing programme. This paper aims to develop a conceptual model to optimise the marketing programme. The proposed model enables to perform the following tasks: to measure the marketing efficiency (including measurement of the return on marketing and marketing costs) and finally – to optimise the marketing programme. The research is among the first to present such a holistic approach and to offer an original conceptual framework, providing both a theoretical foundation for the calculations and as a managerial tool, allowing performing the intended calculations.
Paskelbimo data (metai)
2012
Autorius
Daukševičiūtė, Irena
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155064
Kolekcijos
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2012 [59]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Marketing portfolio as a media for marketing assets interaction to optimize marketing efficiency measured with adequate metric 

    Rutkauskas, Aleksandras Vytautas; Lapinskaitė, Indrė; Stasytytė, Viktorija; Uturytė, Laura; Michnevič, Edvard (The 15th World Multi-conference on Systemics, Cybernetics and Informatics: WMSCI 2011. 19-22 July 2011. Orlando, Florida, USA : proceedings: vol. 1, 2011)
    A whole set of problems rises as Marketing portfolio stratum (cluster) forms: measuring the impact of marketing on business development, identifying the assets of marketing portfolio, structuring the interaction of marketing ...
  • Marketing theory: experience marketing and experiential marketing 

    Same, Siiri; Larimo, Jorma (7th International Scientific Conference “Business and Management 2012”, 2012)
    Despite the fact that experiences are regarded as key concepts in marketing today, there are dif-ferent views and interpretations about the content of terms. The main objective of this article is to analyse the concepts ...
  • Marketing concept in today market econimics 

    Tolvaiša, Karolis (Ketvirtosios Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencijos "Lietuva be mokslo - Lietuva be ateities", įvykusios Vilniuje 2002 m. balandžio mėn. 11-12 d., medžiaga : mechanika, medžiagų inžinerija, pramonės inžinerija ir vadyba, 2002)

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis