• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2014
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Tarptautinės konferencijos / International Conferences
  • International Scientific Conference "Contemporary Issues in Business, Management and Economics Engineering"
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2014
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Transition of entrepreneurial university: from local to international

Thumbnail
Data
2014
Autorius
Girdzijauskaitė, Eglė
Radzevičienė, Asta
Jakubavičius, Artūras
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Universities are becoming entrepreneurial due to highly competitive environment and decreased dependence on government funding. It is argued in literature that the competitiveness of higher education institutions (HEIs) will increasingly depend on their ability to operate internationally in the near future. However, the knowledge of entrepreneurial university management especially the ways to create the international presence and provide educational services cross-border is insufficient and this research is contributing to fill this gap. The transfer of higher education concept from public good to private good or tradable service in line with the contemporary theories and practices in international higher education have been analysed in the paper to illustrate the shift in international activities of HEIs. The analysis performed illustrates the growing transnational education (TNE) consumption globally and the growth of international education market value as the potential playground of an entrepreneurial university.
Paskelbimo data (metai)
2014
Autorius
Girdzijauskaitė, Eglė
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155390
Kolekcijos
  • Contemporary Issues in Business, Management and Education ‘2014 [100]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis