Geležinkelio transporto talpos plovimo vandens sorbcinio valymo vertinimas
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2019Autorius
Sviackevičiūtė, Inga
Valentukevičienė, Marina
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje nagrinėjamas sorbcinis geležinkelio transporto talpyklų plovimo vandens valymas. Tyrimo metu buvo išbandytas mineralinis sorbentas, kuris buvo dozuojamas į tiriamąjį vandenį, esant 21 °C temperatūrai, kitam bandymui – 70 °C ir užtikrinama 30 minučių kontakto trukmė. Vanduo tyrimams atlikti buvo paimtas iš geležinkelio transporto talpyklų plovimo vandens kaupimo talpyklos. Atlikus eksperimentus buvo nustatyta, kad veikiant sorbentui drumstumo mažinimo efektyvumas buvo 64 %, spalvingumo iki 56 % bei bendrosios geležies koncentracijos iki 68 %. Tyrimo metu buvo matuojamas pH, temperatūra, cheminis deguonies suvartojimas, sunkiųjų metalų (švino ir vario) koncentracijos, skendinčiosios medžiagos, naftos koncentracija. Water which was retained from railcar washing plant and treated
by using sorption method is analysed in this article. During experiment
sorbent was mixed into railcar wash effluents, when in
one experiment the temperature of water was 21 °C and in the
other – 70 °C. The samples were taken after 30 minutes of contact
time. Water for the experiments was taken from the railcar wash
effluents gathering reservoir. Obtained results showed that removal
efficiency of turbidity was 64%, 56% of color and 68% of
iron concentration. Temperature, pH, chemical oxygen demand
(COD), heavy metals (lead and copper) concentration, suspended
solids and oil concentration were also measured during this study.