Dviračiams skirtos infrastruktūros plėtra: marketingo strategijos
Abstract
Straipsnyje nagrinėjami dviračių transporto populiarumui, įtaką darantys faktoriai. Remiantis gerosios praktikos pavyzdţiais uţsienio miestuose, nagrinėjami įvairūs marketingo strategijos aspektai, kurie padėtų populiarinti dviračių transportą Vilniaus mieste. Dviračiai yra viena iš ekologiškų transporto formų, turinti didelę socialinę ir ekonominę naudą plačiajai visuomenei. Šiuo metu Lietuva yra tarp 25 pasaulio šalių, kuriose tūkstančiui gyventojų tenka daugiausia automobilių, t.y. vaţinėja per 2 milijonus transporto priemonių, o tūkstančiui gyventojų lengvųjų automobilių tenka 518 automobilių (2009 metais). Tuo tarpu Vilnius šį vidurkį viršija - 576 automobilių, tenkančių tūkstančiui gyventojų, ir artėja prie soties ribos. Taigi, automobilizacijos lygis kasmet sparčiai kyla, todėl būtina imtis tam tikrų priemonių, galinčių sumaţinti transporto sukeliamą neigiamą poveikį (pvz. riboti automobilių eismą miesto centre). Straipsnyje pateikiami Vilniaus miestui marketingo priemonių formavimo principai (reklaminės kampanijos, įvairios šventės, akcijos), taip pat naudojami transporto srautų stebėjimo ir prognozavimo metodai trijose pagrindinėse Vilniaus miesto judriausiose gatvėse (Ukmergės gatvėje, Geleţinio Vilko g., Savanorių prospekte). The paper describes a detailed analysis of Vilnius cities’ urban systems and its relevance, as well as the factors that determine modal choice. Statistical overview of population mobility and automobilization rate. The relevant objective and subjective reasons, which hinder the development of cycling infrastructure in the intermodal transport system are analyzed. In order to identify key issues, it was decided to carry out a comparative analysis of the transport system to examine the growing popularity of bicycles and trends to provide specific solutions and strategies safe and convenient cycling infrastructure in Vilnius. Traffic forecasting method was used, calculating the expected passenger vehicles and cyclists rates Fusion method was also used - is proposed to introduce isolated bicycle tracks in Vilnius, separating them from other road users.