Kybartų seniūnijos aplinkosauginės būklės vertinimas
Abstract
Straipsnyje nagrinėjama Kybartų seniūnijos aplinkosauginė būklė. Kybartų seniūnijos teritorijoje vykdomos žemės ir miškų ūkio, žemės ūkio produktų perdirbimo, medienos ir metalo apdirbimo ūkinės veiklos. Kybartų mieste veikia viena 7,01 MW galingumo katilinė. Taip pat yra geležinkelio stotis, kuri daugiausiai naudojama krovininiams traukiniams aptarnauti, taip pat yra keleivinių traukinių Kybartai–Kaunas galinė stotelė. Atlikus Kybartų seniūnijos paviršinio vandens, triukšmo sklaidos bei aplinkos oro tyrimus, buvo įvertinta esama Kybartų seniūnijos aplinkosauginė būklė. Nustatyta, kad kietųjų dalelių (KD10 ir KD2,5) koncentracijos gyvenamajame kvartale viršija DLK paros ir metines ribines vertes. Taip pat nustatyta, kad geležinkelio transportas daro neigiamą įtaką miestelio gyventojams, nes viršijamas didžiausias leidžiamas triukšmo ribinis dydis gyvenamųjų pastatų (namų) ir visuomeninės paskirties pastatų (išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus) aplinkoje. Atlikus Ėglupio upės vandens kokybės tyrimus gauti rezultatai buvo palyginti su upių ekologinės būklės klasėmis pagal fizinių-cheminių kokybės elementų rodiklius. The territory of the Kybartai eldership is located 16 km west
of Vilkaviškis, just off the border with the Kaliningrad region.
The eldership is home to about 4.3 thousand people. The
area of the eldership is 15 390 ha, of which 86.4% consists of
agricultural land, 0.4% by waters, 11.2% by gardens and other
areas. In the territory of Kybartai eldership, agricultural and
forestry, processing of agricultural products, wood and metal
processing economic activities are carried out. There is one
7.01 MW boiler house in Kybartai city. There is also a railway
station mainly used for the service of freight trains, and a rear
stop for passenger trains Kybartai-Kaunas. Experimental research
of surface water, noise dispersion and ambient air have assessed
the current environmental status of Kybartai eldership.
The concentrations of particulate matter (PM10 and PM2.5)
in a residential area were found to exceed the MRL daily and
the annual limit values. It has also been established that rail
transport has a negative impact on the inhabitants of the town,
as it exceeds the maximum permissible noise limit in the environment
of residential buildings (houses) and public buildings
(except for catering and cultural buildings). Water quality studies
were carried out on the River Ėglupis and the results were
compared with the ecological status classes of rivers according
to the indicators of physical-chemical quality elements.
Issue date (year)
2022Author
Galeckaitė, EmilijaThe following license files are associated with this item: