E. verslo modelių kompleksinė analizė
Abstract
Sėkmingas ir kryptingas e. verslo plėtojimas turi būti grindžiamas moksliniu pažinimu ir moksliškai pagrįstais sprendimais, kurie yra skirti e. verslo modelių kompleksinei analizei ir vertinimui. Šuo metu stokojama mokslinių tyrimų, skirtų elektroninio verslo modelių kompleksinei analizei ir vertinimui šiuolaikinėse vadybos mokslui priskirtose teorijose. Straipsnyje analizuojama e. verslo modelio samprata ir charakteristikos, nustatomi e. verslo modelius įtakojantys veiksniai, identifikuojamas e. verslo strategijų poveikis verslui. Straipsnio tikslas yra kompleksiškai išanalizuoti elektroninio verslo modelius, siekiant nustatyti efektyvaus informacinių technologijų panaudojimo organizacijoje būdus. Straipsnyje naudoti tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir apibendrinimas, analizei atlikti buvo naudojami informacijos lyginimo, grupavimo, grafinio informacijos vaizdavimo metodai. Successful and targeted development of e-business must be based on scientific knowledge and science-based solutions, which are designed to aggregate e-business models for complex analysis and evaluation. However, currently there is a lack of research on e-business models in complex analysis and evaluation ascribed in modern management science theories. This paper analyzes a concept and characteristics of e-business model concept, influencing factors on development of e-business models and the impact of e-strategies on business. The aim of this article is to analyze e-business models, in order to deter-mine the efective use of information technologies in the organization. Research methodology employed: systematic literature analysis and shyntesis, grouping, graphic information visualization techniques.