• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketingas ir viešieji ryšiai, plėtojant kultūros įstaigų veiklą

Thumbnail
View/Open
verslas.209.pdf (422.5Kb)
Date
2014
Author
Poplavskytė, Rūta
Melnikas, Borisas
Metadata
Show full item record
Abstract
Šiame straipsnyje yra siekiama atskleisti marketingo priemonių naudojimą kultūros įstaigose. Kadangi šiais laikais siūloma didelis pasirinkimas įvairių paslaugų ir konkurencija labai didelė, kultūros įstaigos privalo savo produktą pateikti kuo patraukliau. Vienas pagrindinių kultūros rinkodaros specialisto tikslų – pasinaudojant visomis komunikacijos galimybėmis pristatyti publikai kultūros renginius ir kultūros poreikių tenkinimo galimybes. Išsiaiškindamos kokie yra vartotojų poreikiai bei interesai, viešujų ryšių pagalba jos populiarina savo teikiamos paslaugas. Taip pat apibūdinamos problemos, su kuriomis susiduriama kultūros sektoriuje bei pačiose kultūros įstaigose. Yra pateikiami problemų sprendimo būdai, grindžiami inovacijomis.
 
The aim of this paper is to reveal how marketing tools are used in cultural institutions. Nowadays there is a large selection of various goods and services, making huge competition among businesses. For this reason, cultural institutions should present their product as much attractive as possible. One of the most important objective of marketing specialist is to take advantages of the communication with the public through cultural events. After analyzing the consumers need and interests of the public, cultural institutions promotes their services with the support of the public relationships. This paper also talks about the problems, which are encountered in the cultural sector and cultural institutions. Moreover, this paper presents the solution for these problems, which are based on innovation
 
Issue date (year)
2014
Author
Poplavskytė, Rūta
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155846
Collections
  • 17-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2014) / 17th Conference "Business in XXI Century" (2014) [24]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister