Aukštųjų mokyklų konkurencinio pranašumo formavimo ir vertinimo analizė
Abstract
Straipsnyje atlikta konkurencinio pranašumo aukštosiose mokyklose vertinimo teorinių aspektų analizė. Konkurencingumą nelengva išmatuoti ir apibūdinti keliais parametrais. Aukštųjų mokyklų konkurencinis pranašumas yra aukštojo mokslo institucijų sugebėjimas efektyviai kurti vertę, išlaikyti savo pozicijas konkurencinėje aplinkoje. Greitai kintančios konkurencinės aplinkos dinamika reikalauja nuolatinės stebėsenos, atitinkamų veiklos efektyvumą didinančių organizavimo sprendimų pritaikymo. Konkurencinėje aplinkoje išskiriami nauji reiškiniai – ekonominis suderinamumas ir bendradarbiavimas. Todėl formuojamas naujas požiūris į konkurenciją ne kaip į kovą, o kaip į absoliučios kokybės paieškas. Aukštųjų mokyklų konkurencinis pranašumas susijęs su mokslo įstaigų vadovų gebėjimu operatyviai reaguoti į ekonominius ir politinius pokyčius, kintančią studijų bei mokslinių paslaugų paklausą. Aukštosios mokyklos turi pergrupuoti ir derinti turimus išteklius, diegti inovacijas, technologijas, tobulinti studijų kokybę ir peržiūrėti kainas. The article reviews analysis of the competitive advantage of evaluation of theoretical aspects in higher education schools. There is not easy to measure competitiveness and characterize it several parameters. High school competitive advantage is the ability of educations to effectively create value, to maintain the position in a competitive environment. The rapidly changing dynamics of the competitive environment requires constant monitoring, adaptability appropriate solutions, enhancing activity efficiency. New phenomenons emerge in a competitive environment, such as economic compatibility and collaboration. As a result there is forming a new approach to competition not as competitive struggle, but as absolute quality search. The competitive advantage of high school is associated with education leader’s ability to react quickly to economic and political changes, shifting demand of studies and research services. High school need to regroup and coordinate available resources, to inculcate innovations, technologies, to improve the quality of studies, to review the tuition fees.