ERTMS taikymo galimybės įvertinimas geležinkelių eismo valdymo sistemų problemai spręsti
Abstract
Šiame straipsnyje nagrinėjama Europos geležinkelio eismo valdymo sistemos (ERTMS) taikymo galimybė sprendžiant geležinkelio transporto eismo valdymo sistemų nesuderinamumo problemą, siekiant išvengti neigiamų nesuderinamumo pasekmių. Siekiant įvertinti šią galimybę straipsnyje analizuojamos eismo valdymo sistemos naudojamos Europos Sąjungos šalyse, identifikuojamas problemos mąstas. Tyrimo metu nustatyta, kad šiuo metu Europoje veikia daugiau kaip 20 skirtingų nacionalinių geležinkelių eismo valdymo sistemų, tačiau visos jos nėra tarpusavyje suderinamos. Nesuderinamumas – viena didžiausių techninių kliūčių tarptautiniam eismui; traukiniai negali nenutrūkstamai ir sklandžiai judėti Europos Sąjungos (ES) geležinkelio tinkle, todėl yra trikdomas tarpvalstybinis eismas. Nėra užtikrinama geležinkelių techninė sąveika, o techninis neefektyvumas tampa kliūtimi geležinkelio krovinių rinkai (krovinių srautai negali nepertraukiamai judėti dėl nesklandaus eismo) – nėra užtikrinamas sektoriaus konkurencingumas. ERTMS tai šiuolaikinė geležinkelio eismo valdymo sistema - signalinės įrangos standartas, pripažintas ir už ES ribų. Diegiant šią sistemą visose ES šalyse, būtų nustatytas vienodas standartas ir tokiu būdu pašalintos nesuderinamumo pasekmės. This article analyses capability of the European Rail Traffic Management System (ERTMS) to solve the incompatibility problem of different railway traffic control systems. Systems used in the Europe-an Union countries and issues of the incompatibility of those systems were parsed. Currently, there are more than 20 different national rail traffic control and signalling systems in Europe. All of them are incompatible. The incompatibility is one of the biggest technical barriers while ensuring the cross-border traffic: therefore, trains can-not operate smoothly and continuously through the international railway network. Thus, the cross-border traffic is disrupted. Technical barriers cause the lack of the interoperability. Consequently, technical inefficiency becomes a serious obstacle for the rail freight market and the competitiveness of the sector cannot be maintained. The Europe-an Rail Traffic Management System project has been set up to create a unique signalling and communication standard throughout Europe. It is a major industrial project being implemented by Europe, a project that can serve to make rail transport more interoperable and competitive.