Investicijų į aukštojo mokslo institucijas valdymas
Abstract
Pastaruoju metu aukštojo mokslo sektorius susiduria su įvairias pokyčiais, kaip, padidėjusi konkurencija, globalizacija, ribotas finansavimas. Būtent ribotas finansavimas neleidžia atskleisti viso aukštojo mokslo potencialo. Per mažas skiriamas finansavimas riboja mokslinių tyrimų atlikimą, menkina aukštojo mokslo kokybę, blogina mokymosi sąlygas, o tai turi didelės įtakos tvarios vertės kūrimui. Straipsnyje nagrinėjamas ryšys tarp mokslo, tvarumo ir finansinių rodiklių, siekiant įvertinti Europos valstybių padėtį, įvertinti jų pažangą, pritaikius daugiakriterinio įvertinimo MULTIMOORA metodą. Šis metodas pasitelktas siekiant nustatyti, jog, jog kuo šalyje labiau skatinamos investicijos į aukštąjį mokslą, tuo šalis yra tvaresnė ir kuria tvarią vertę. Gauti rezultatai atskleidė, kad kuo šalis finansiškai stipresnė ir stabilesnė, tuo geresnė pozicija vertinant tiek pagal mokslo, tiek pagal tvarumo rodiklius. Finansiškai stabili šalis gali skirti didesnes investicijas į švietimą, skatinti mokslinių tyrimų atlikimą, kurti sąlygas formuotis aukštos kokybės MTEP, rengti aukštos kvalifikacijos specialistus.