Valstybių ekonominės politikos tobulinimas mokesčių administravimo srityje aktyvinant užsienio investicijas
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2015Autorius
Andriešiūnaitė, Kristina
Solnyškinienė, Jolanta
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Įvairių valstybių mokesčių administravimo sistemos formavosi daugelį dešimtmečių. Baltijos valstybių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos – integracija į Europos Sąjungą 2004 metais, didėjanti prekybos, gamybos ir mainų globalizacija bei būtinybė gerinti verslo sąlygas įpareigojo šias valstybes tobulinti ir ieškoti efektyvesnių mokesčių administravimo būdų. Kadangi mokesčiai yra būtini, nes tai kiekvienos valstybės ekonominio bei socialinio gyvavimo pagrindas, veiksmingas jų administravimas yra aktuali problema kiekvienai šaliai. Būtent nuo tinkamo (teisingo) mokesčių administravimo priklauso mokesčių apskaičiavimas bei surinkimas. Mokesčių administravimas turi padėti realizuoti mokesčių fiskalinę bei reguliavimo funkcijas, tačiau neturi sudaryti papildomų verslą ribojančių kliūčių sąžiningam verslininkui. Mokesčių administravimo tobulinimas gali padėti efektyviau kovoti ne tik su vengimu mokėti mokesčius, bet ir padėti gerinti jų surinkimą, sudaryti vienodas konkurencijos sąlygas, gerinti verslo aplinką, verslininkų aptarnavimo kokybę ir trukmę. The Baltic countries’ tax system is similar in its structure, but differ in their legal reglamentation and tax base. Although the tax classification is identical, but there are charges, which are limited to one country or another. Analysis showed that in Lithuania, Latvia and Estonia are collected the same basic rights, but differ in their rates, the preferences and tax base. The Baltic countries joining the European Union joined the European Union's fiscal framework, and undertook to harmonize the tax and fiscal systems. Analysis showed that Lithuania, Latvia and Estonia have different perceptions and use European Union legislation. The paper presented the analysis to determine the differences and the reasons why this is so, what is causing the legal and economic consequences for businesses and governments. European Union legislation in the Baltic countries, prospects for the composition analysis showed, that Lithuania, Latvia and Estonia, in close cooperation with each other, voluntary and conscious in the same way, and through European Union legislation, establish a common market based on law. This would result in better operating conditions for businesses, stimulate the economy, reduce unemployment, which will allow the parties to the tax system in to the state budget to accumulate more wealth.