Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorČerneckytė, Ieva
dc.date.accessioned2024-12-04T13:20:53Z
dc.date.available2024-12-04T13:20:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155962
dc.description.abstractĮ Europos Sąjungos struktūrą šalys įsilieja skirtingo socialinio bei ekonominio išsivystymo lygio. Siekiant suvienodinti šalis ir sumažinti socialinius ir ekonominius skirtumus tarp ES šalių narių ar atskirų regionų yra skiriama Europos Sąjungos struktūrinė parama. Remiantis LR Susisiekimo ministerijos duomenimis transporto sektoriaus projektams įgyvendinti 2007-2013 m. iš ES struktūrinių fondų buvo skirta 5, 358 mlrd. Lt (23,4 %). Daugiau nei pusė (61 %) transporto sektoriui iš ES struktūrinių fondų investicijų teko kelių transporto sričiai. Atnaujinta ir modernizuota infrastruktūra turi teigiamą poveikį keliais pervežamų krovinių srauto augimui, efektyvesniam keleivių pervežimui bei papildomoms darbo vietoms.Vertinant investicijas į transportą ir infrastruktūros modernizavimą svarbu atsiminti, kad visus atnaujintus ar naujai nutiestus kelius reikės ir toliau nuolatos prižiūrėti, siekiant užtikrinti, kad jų teikiama socialinė ir ekonominė nauda nebūtų vienkartinė. Šiuo metu Lietuvoje keliams finansavimas yra skiriamas iš valstybės biudžeto, keliai yra neapmokestinti (galioja tik mokestis už vinjetes). Kelių priežiūros ir plėtros programos biudžetas sudaro apie 1 mlrd. Lt. Norint išlaikyti valstybinių kelių tinklo funkcionalumą bei minimalią plėtrą, reikėtų bent 1,75 mlrd. Lt per metus. Todėl jų išlaikymo našta, negaunant ES struktūrinių lėšų, tenka mokesčių mokėtojams. Čekija, kuri taip pat didelę dalį lėšų iš struktūrinių fondų skyrė kelių atnaujinimui, galėtų būti pavyzdys Lietuvai dėl geros kelių apmokestinimo sistemos iš kurios lėšos yra nukreipiamos į kelių priežiūrą ir išlaikymą taip užtikrinant, kad ir po ES investicijų pasiekti rezultatai bus palaikomi.en_US
dc.description.abstractEuropean Union countries have different level of social and economic development. In order to unify the countries development level and to reduce the social and economic differences between the EU Member States or individual regions is given by the EU structural support. According to the Ministry of Transport for the transport sector projects during the period of 2007-2013 from the EU structural funds was allocated 5 358 billion Lt (23.4%). More than half (61%) of the transport sector projects was about road transport sector. Updated and modernized infrastructure has a positive impact on road freight growth, more efficient transportation of passengers. During the evaluation of investment in transport infrastructure and modernization is important to remember that all updated or newly constructed roads will need to continue investment and regularly monitor to ensure that they provide social and economic benefits would not be a one-off. At present, Lithuania roads funding is allocated from the state budget, the roads are exempt from taxation (valid only for tax vignettes). Road Maintenance and Development Programme budget is about 1 billion Lt. In order to maintain the state road network functionality and minimal development should be at least 1.75 billion Lt per year. Therefore, the burden of maintaining them, without receiving EU structural funds have tax payers. Czech Republic, which is also a large part of the funds from the Structural Funds allocated upgrading the road could be a good example for Lithuania on road pricing system in which funds are directed to road maintenance and maintenance to ensure that after the EU investment results will be supported.en_US
dc.format.extent8 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155812en_US
dc.source.urihttp://old.konferencijos.vgtu.lt/jmk.vvf.vgtu.lt/public_html/index.php/conference/2015/paper/view/307en_US
dc.subjectES paramaen_US
dc.subjectstruktūrinės paramos įtakaen_US
dc.subjecttransporto sektoriusen_US
dc.subjectkelių apmokestinimasen_US
dc.subjectEU structural fundsen_US
dc.subjecttransport sectoren_US
dc.subjectroad taxen_US
dc.titleES struktūrinių fondų, kaip ES integracijos priemonės, poveikis Lietuvos kelių transporto sektoriuien_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeTarptautinė ekonomika ir vadybaen_US
dcterms.issued2015-02-05
dcterms.references13en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Managementen_US
dcterms.sourcetitleVerslas XXI amžiuje: 18-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencijaen_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą