Nacionalinis konkurencingumas ir jo vertinimo problemos
Santrauka
Globalizacija, technologiniai pokyčiai, besikeičianti vartotojų paklausa, didėjanti konkurencija, ekonominiai ir politiniai pokyčiai skatina vadovus veikti proaktyviai, prisiimti vis didesnę riziką ir pasirinkti tinkamas strategijas. Pažymėtina, kad ir strateginio valdymo teoretikai, ir praktikai savo darbuose labai daug dėmesio skyrė konkurenciniam įmonės pranašumui ir jo išlaikymui. Artimose mokslo srityse, tokių kaip antai ekonomika, vykdyti moksliniai tyrimai leido tvirtinti, jog egzistuoja ilgalaikio pranašumo išlaikymo prielaidos, nes daugumos įmonių rezultatams krypstant link vidutinių rezultatų, kai kurioms įmonėms pavyksta pasipriešinti šiai tendencijai. Kita vertus, susiformavo nuomonė, kad tokie rezultatai pasiekiami ganėtinai retai ir jiems būdingas trumpalaikiškumas. Kai kuriose pramonės šakose ar verslo sektoriuose itin nuožmi konkurencija bei greiti technologiniai pokyčiai neigiamai veikia konkurencinį pranašumą. Be to, laikomasi nuomonės, kad ankstesniuose tyrimuose identifikuotos ilgalaikį pranašumą turinčios įmonės, tikėtina, buvo daug pasiekusios trumpalaikių pranašumų laiko atžvilgiu. Globalization, technological change, changing consumer demand, increased competition, economic and political change
requires leaders to act proactively, to take on increasing risks and choose appropriate strategies. It should be noted that the
strategic and management theorists and practitioners in their work very much focused on the company's competitive
advantage and its maintenance. In related scientific fields, such as economics, research allowed to assert the existence of a
long-term advantage maintenance assumptions, because most of the business outcome drifting toward the average result,
some firms manage to resist this trend. On the other hand, formed the opinion that such results can be obtained quite rare and
are characterized by transience. In some industries or business sectors particularly fierce competition and rapid technological
change adversely affects the competitive advantage. In addition, it is agreed that previous studies identified the long-term
advantages to the company, it is likely there were many advantages achieved short time.