• Lietuvių
    • English
  • Lietuvių 
    • Lietuvių
    • English
  • Prisijungti
Peržiūrėti įrašą 
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 18-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2015) / 18th Conference "Business in XXI Century" (2015)
  • Peržiūrėti įrašą
  •   DSpace pagrindinis
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Ekonomika ir vadyba / Economics and Management
  • 18-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2015) / 18th Conference "Business in XXI Century" (2015)
  • Peržiūrėti įrašą
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ar universitetų reitingai atskleidžia aukštojo mokslo kokybę?

Thumbnail
Data
2015
Autorius
Labanauskis, Rimvydas
Pilelytė, Justina
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašą
Santrauka
Per pastarąjį dešimtmetį pasaulyje ir Lietuvoje atsirado ir išpopuliarėjo universitetų (aukštųjų mokyklų) reitingai. Šiuo metu jau galima suskaičiuoti per dešimt pasaulyje vykdomų aukštųjų mokyklų reitingų. Reitingų sudarytojų sukurtos vertinimo metodikos dažnai būna panašios ir apima tokias vertinamąsias sritis kaip materialinė bazė, moksliškumas, tarptautiškumas, tinklaveika ar poveikis regionui ir pan. Reitinguojant aukštąsias mokyklas dažnai klausiama nuomonių ir prašoma pateikti vertinimus apie instituciją studentų, akademikų ar socialinių partnerių. Kai kurie reitingai sudaromi pagal tam tikrą tematiką, pavyzdžiui analizuojamos ir vertinamos technologinio profilio aukštosios mokyklos. Pranešimo autoriai pastebėjo, kad nepriklausomai nuo pasirinktos metodikos galutinį institucijos įvertinimą gali nulemti tam tikrai vertinamajai sričiai ar net atskiriems rodikliams priskiriami (nustatomi) svoriai. Dažniausiai reitingus vykdo įvairūs žiniasklaidos leidiniai, tačiau yra akademinių, institucinių ar vyriausybių užsakomų reitingų. Kai kuriose šalyse tame tarpe ir Lietuvoje išpopuliarėjo nacionaliniai aukštųjų mokyklų reitingai. Lietuvoje universitetų ir kolegijų reitingai vykdomi jau dešimtmetį ir susilaukia didelio visuomenės susidomėjimo. Reitingavimo tendencija palaipsniui keliasi ir į kitus švietimo sektorius pvz., bendrojo lavinimo mokyklas. Autoriai kelia hipotezę, kad univerisitetų reitingai įgauna vis didesnį populiarumą visuomenėje, kaip stipri marketingo priemonė, kuri pateikia visuomenei apibendrintą „geriausiųjų sąrašą“, o tai savo ruožtu lemia institucijoms geresnes pozicionavimosi visuomenėje galimybes bei paprastesnį naujų studentų pritraukimą. Straipsnyje nagrinėjamas universitetų reitingų populiarumo fenomenas pasaulyje ir Lietuvoje. Bandoma nustatyti kiek aukštųjų mokyklų reitingavimas leidžia įvertinti studijų ir mokslo kokybę atskiroje aukštojo mokslo institucijoje.
Paskelbimo data (metai)
2015
Autorius
Labanauskis, Rimvydas
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155968
Kolekcijos
  • 18-oji konferencija „Verslas XXI amžiuje“ (2015) / 18th Conference "Business in XXI Century" (2015) [68]

 

 

Naršyti

Visame DSpaceRinkiniai ir kolekcijosPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijosŠi kolekcijaPagal išleidimo datąAutoriaiAntraštėsTemos / Reikšminiai žodžiai InstitucijaFakultetasKatedra / institutasTipasŠaltinisLeidėjasTipas (PDB/ETD)Mokslo sritisStudijų kryptisVILNIUS TECH mokslinių tyrimų prioritetinės kryptys ir tematikosLietuvos sumanios specializacijos

Asmeninė paskyra

PrisijungtiRegistruotis