Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorLabanauskis, Rimvydas
dc.contributor.authorPilelytė, Justina
dc.date.accessioned2024-12-04T13:31:25Z
dc.date.available2024-12-04T13:31:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155968
dc.description.abstractPer pastarąjį dešimtmetį pasaulyje ir Lietuvoje atsirado ir išpopuliarėjo universitetų (aukštųjų mokyklų) reitingai. Šiuo metu jau galima suskaičiuoti per dešimt pasaulyje vykdomų aukštųjų mokyklų reitingų. Reitingų sudarytojų sukurtos vertinimo metodikos dažnai būna panašios ir apima tokias vertinamąsias sritis kaip materialinė bazė, moksliškumas, tarptautiškumas, tinklaveika ar poveikis regionui ir pan. Reitinguojant aukštąsias mokyklas dažnai klausiama nuomonių ir prašoma pateikti vertinimus apie instituciją studentų, akademikų ar socialinių partnerių. Kai kurie reitingai sudaromi pagal tam tikrą tematiką, pavyzdžiui analizuojamos ir vertinamos technologinio profilio aukštosios mokyklos. Pranešimo autoriai pastebėjo, kad nepriklausomai nuo pasirinktos metodikos galutinį institucijos įvertinimą gali nulemti tam tikrai vertinamajai sričiai ar net atskiriems rodikliams priskiriami (nustatomi) svoriai. Dažniausiai reitingus vykdo įvairūs žiniasklaidos leidiniai, tačiau yra akademinių, institucinių ar vyriausybių užsakomų reitingų. Kai kuriose šalyse tame tarpe ir Lietuvoje išpopuliarėjo nacionaliniai aukštųjų mokyklų reitingai. Lietuvoje universitetų ir kolegijų reitingai vykdomi jau dešimtmetį ir susilaukia didelio visuomenės susidomėjimo. Reitingavimo tendencija palaipsniui keliasi ir į kitus švietimo sektorius pvz., bendrojo lavinimo mokyklas. Autoriai kelia hipotezę, kad univerisitetų reitingai įgauna vis didesnį populiarumą visuomenėje, kaip stipri marketingo priemonė, kuri pateikia visuomenei apibendrintą „geriausiųjų sąrašą“, o tai savo ruožtu lemia institucijoms geresnes pozicionavimosi visuomenėje galimybes bei paprastesnį naujų studentų pritraukimą. Straipsnyje nagrinėjamas universitetų reitingų populiarumo fenomenas pasaulyje ir Lietuvoje. Bandoma nustatyti kiek aukštųjų mokyklų reitingavimas leidžia įvertinti studijų ir mokslo kokybę atskiroje aukštojo mokslo institucijoje.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/155812en_US
dc.source.urihttp://old.konferencijos.vgtu.lt/jmk.vvf.vgtu.lt/public_html/index.php/conference/2015/paper/view/309en_US
dc.titleAr universitetų reitingai atskleidžia aukštojo mokslo kokybę?en_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeVerslo technologijosen_US
dcterms.issued2015-02-05
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dcterms.sourcetitleVerslas XXI amžiuje: 18-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencijaen_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Šio įrašo failai

FailaiDydisFormatasPeržiūra

Su šiuo įrašu susijusių failų nėra.

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą