Technologinis aspektas įmonės darnios plėtros modeliavime
Abstract
Organizacijos nariai veikdami pagal tam tikrą technologiją siekia organizacijos tikslų. Darnios technologijos radikaliai sumažina gamtinių išteklių naudojimą, padeda gauti didesnę ekonominę naudą, gerina produkto/paslaugos kokybę, didina konkurencingumą, teikia įmonei socialinę, aplinkosauginę ir finansinę naudą. Technologija reikšminga tiek gamybos tiek paslaugų sektoriui. Straipsnio tikslas pagrįsti technologijos poreikį darnioje įmonių plėtroje ir pateikti įmonių darnios technologinės plėtros procesinį modelį. Tyrimui atlikti naudota sisteminė mokslinės literatūros analizė, lyginimas, apibendrinimas, loginė analizė. Sukurtas modelis numato esamos technologijos transformavimo į darnią arba darnios technologijos kūrimo galimybes, o produkto-paslaugos sistema didina įmonės veiklos efektyvumą ir leidžia pereiti prie kokybiškai naujos ir darnios technologijos įmonėse. Goals, employees and technologies are the basic units of an organization. People utilize technologies to reach organizational aims. Moreover, utilizing technologies that are sustainable grants more benefits for the organization, such as reduction of consumption of natural resources, increased economical profit and competiveness, improved quality of a product and reliability of service. Therefore organization receives social, environmental and financial benefit. Technologies are important in both, production and provision of services as they enable development of innovations. The aim of this article is to justify the demand of technological component while modelling sustainable development of an enterprise and also to provide a model of technologies sustainable development. The research was conducted using analysis of scientific literature, comparison, generalization and synthesis of various approaches. This model elucidates possibilities for an ordinary technology to be transformed into sustainable one or for a development of new sustainable technology from scratch. Recommendations are included for increase in efficiency when working with product/service system, that eventually leads to a better position in the market.
