Viešojo ir privataus sektorių partnerystės principas – oro uostų veiklos atvejis
Abstract
Pastaruoju metu vis dažniau pasiteisina viešojo ir privačiojo sektorių partnerystė (VPSP). Apie principo taikymą kalbama ieškant atsakymo, kaip pagerinti valstybės įmonių veiklą. Principo taikymo galimybės diskutuotinos ir svarstant oro uostų, kurie įprastai priklauso valstybei, veiklos gerinimo sprendimų alternatyvas. Pasitelkiant lyginamosios mokslinės literatūros šaltinių analizės metodą, siekiama atskleisti naujosios viešosios vadybos siūlomo VPSP principo taikymo galimybes sprendžiant valstybei priklausančių įmonių – oro uostų – veiklos efektyvumo problemą. Tikslui pasiekti iškelti uždaviniai, siekiama atsakyti į tokius klausimus, kaip: kas yra partnerystė, kas lemia jos poreikį, kokios yra partnerystės formos, kaip ji valdoma ir kokie keliami reikalavimai. Darbe dėmesys koncentruojamas į analizę aviacijos sektoriuje. In recent times, while searching the answer to a question how to improve state company activity, public
– private partnership (PPP) could be one of the answers. PPP opportunities are under discussion while talking
about airports ownership. Using the comparative scientific literature method, the article aim is to revel new public
management proposed public private partnership method, while analysing this principle adjustment in the case of
airports effectiveness problem. To reach the article aim, the author needs to answer the questions: that is public
private partnership, how it is governed, what are the requirements. The main goal – PPP in airport cases.