Socialiai atsakingo optikos verslo praktikos: vertybių kuriama vertė
Abstract
Socialiai atakingo verslo sąvoka dažniau siejama su didelėmis įmonėmis, nes jos pajėgesnės investuoti į socialiai atsakingus verslo projektus ir žmogiškuosius išteklius. Šios investicijos nėra patrauklios - sunkiai pamatuojamos. Mažos ir vidutinės įmonės Lietuvoje dažnai tam neskiria dėmesio. Daugiausia patirties yra sukaupusios užsienio mažos ir vidutinės įmonės, kurios dalijasi gerosios praktikos pavyzdžiais – atliktais tyrimais, verslo ir visuomenės dialogo rezultatais. Optikos verslo įmonės Lietuvoje priskiriamos mažoms ir vidutinėms įmonėms. Tyrimo tikslas – išanalizavus mokslinę literatūrą, parengti vertybių kuriamos vertės teorinį modelį, pritaikomą optikos verslo įmonėms. Straipsnio tyrimas atiktas remiantis mokslinės literatūros lyginamąja analize ir sinteze. Apibendrinant atliktus empirinius tyrimus nustatyta, kad individų asmeninės vertybės padeda kurti įmonės ekonominę vertę. The concept of socially responsible business is more related to big companies, which are more capable to invest in socially responsible business projects and human resources. These investments are not attractive - there is a challenge to measure the benefits. Small and medium size businesses of Lithuania do not pay appropriate attention to social responsibility. Thus, foreign small and medium size businesses have accumulated experience and share good practices – researches and positive dialogue between business and society. Optics business in Lithuania is predominated by small and medium size firms. The aim of research is to investigate scientific literature and to suggest theoretical model appropriate for optics business firms. The paper is grounded on comparative analysis and synthesis of scientific literature. The empirical studies have led to the conclusion that personal values of individuals contribute to economic value of the firms.