Rodyti trumpą aprašą

dc.contributor.authorTunčikienė, Živilė
dc.contributor.authorJuknelytė-Osauskienė, Gabija
dc.date.accessioned2024-12-17T13:27:17Z
dc.date.available2024-12-17T13:27:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156135
dc.description.abstractVis didėjanti socialinė atskirtis pasaulyje neišvengiamai skatina plėtoti žmonių sąmoningumą ir prisiimti viešajam ir privačiajam sektoriams atsakomybę už tokių pokyčių valdymą. Bendrosios rinkos aktu ir strategija „Europa 2020“ siekiama užtikrinti pažangų, tvarų ir integracinį augimą, kurti daugiau ir geresnių darbo vietų bei kovoti su skurdu. Viena tokių glaudžiai tarpusavyje susijusių iniciatyvų įgyvendinimo priemonių – socialinis verslas. Dideliais tempais auga visuomenės poreikiai, kurių valstybinės institucijos nebepajėgios patenkinti . Šia paskirtimi socialinis verslas, taip pat ir tradicinis, savanoriškai prisiimantis socialinę atsakomybę, įgauna vis didesnę svarbą pasaulyje. Šiame straipsnyje nagrinėjamos socialinio ir socialiai atsakingų verslų koncepcijos, atskleidžiama socialinio ir socialiai atsakingų verslų specifika, privalumai ir trūkumai, siekiant prisidėti prie įvardytų iniciatyvų sėkmingo įgyvendinimo. Šie du skirtingi verslo modeliai dažnai neteisingai suvokiami ir interpretuojami, todėl jie išsamiai tarpusavyje lyginami bei aprašomi požymiai kaip kriterijai, kuriuos įmonės, norėdamos vadinti save socialiniu ar socialiai atsakingu verslu, turi atitikti Europos Sąjungoje, taigi ir kartu Lietuvoje. Straipsnyje iškeltas tikslas, išgryninti socialinio verslo koncepciją, pasitelkiant socialinio verslo ir socialiai atsakingo verslo charakteristikų lyginamąją analizę, atliekant mokslinės literatūros apie socialinį ir socialiai atsakingą verslus, su pastaraisiais susijusių dokumentų loginį nagrinėjimą.en_US
dc.description.abstractThe great social and economic changes in the world inevitably affect people’s awareness and responsibility towards the nature and each other. Social needs of the society are growing at a high pace, and governmental institutions are no longer able to meet people’s expectations, therefore social business, as well as traditional business, voluntarily assuming the social responsibility, become increasingly important in the world. The Single Market Act and the Europe 2020 strategy aim to ensure smart, sustainable and inclusive growth, create more and better jobs and fight poverty. One of the tools for implementing such closely interrelated initiatives is social business. This article aims to review the concepts of social and socially responsible businesses, discuss their advantages and disadvantages. As it is important to distinguish these two different type business models, they are thoroughly compared, and criteria, that companies must meet in the European Union and Lithuania, in order to call business social or socially responsible, are also described. The aim presented in the article is achieved by means of comparative authors’ literature analysis. Key words: criteria, socially responsible and social business advantages and disadvantages.en_US
dc.format.extent12 p.en_US
dc.format.mediumTekstas / Texten_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156004en_US
dc.source.urihttp://jmk.vvf.vgtu.lt/index.php/Verslas/2018/paper/view/224en_US
dc.subjectsocialinisen_US
dc.subjectsocialiai atsakingasen_US
dc.subjectverslasen_US
dc.subjectmodelisen_US
dc.subjectkriterijaien_US
dc.subjectverslo modelio privalumaien_US
dc.subjecttrūkumaien_US
dc.subjectsocial businessen_US
dc.subjectsocially responsible businessen_US
dc.subjectbusiness modelen_US
dc.subjectcriteriaen_US
dc.subjectdisadvantages of the business modelen_US
dc.subjectadvantages of the business modelen_US
dc.titleSocialiai atsakingas ir socialinis verslas: nuo verslo koncepcijos iki detalesnių jo savybiųen_US
dc.title.alternativeSocially responsible and social business: from business concept to more detailed propertiesen_US
dc.typeKonferencijos publikacija / Conference paperen_US
dcterms.accessRightsLaisvai prieinamas / Openly availableen_US
dcterms.accrualMethodRankinis pateikimas / Manual submissionen_US
dcterms.alternativeMarketingo teorijos ir aktualijosen_US
dcterms.issued2018-02-08
dcterms.references27en_US
dc.description.versionTaip / Yesen_US
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.contributor.institutionVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.contributor.facultyVerslo vadybos fakultetas / Faculty of Business Managementen_US
dc.contributor.departmentVadybos katedra / Department of Managementen_US
dcterms.sourcetitleVerslas XXI amžiuje: 21-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Business in XXI Century: Proceedings of the 21st Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania"en_US
dc.identifier.eissn2029-7149en_US
dc.publisher.nameVilnius Gediminas Technical Universityen_US
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universitetasen_US
dc.publisher.countryLithuaniaen_US
dc.publisher.countryLietuvaen_US
dc.publisher.cityVilniusen_US


Šio įrašo failai

Thumbnail

Šis įrašas yra šioje (-se) kolekcijoje (-ose)

Rodyti trumpą aprašą