Tecnhninių įrenginių, telemetrijos sistemų ir platformos verslo modelio sąsaja transporto ir logistikos sektoriuje
Abstract
Transporto ir logistikos sektoriuje kasdien pastebimas naujų telemetrijos sistemų tiekėjų didėjimas, kuris tęsiasi 4-5 metus ir tai statistiškai matoma vienos iš didžiausių kas dvejus metus vykstančių transporto ir logistikos parodų IAA įrašuose. Akivaizdus telemetrijos sistemų gamintojų ir paslaugų tiekėjų augimas, kuris nuo 2016 metais vykusios parodos, kurios metu nepriklausoma žurnalistų komanda renka geriausias telemetrijos sistemas skirtingose transporto kategorijose, dalyvių skaičius išaugo daugiau nei dvigubai, tuo tarpu visame pasaulyje naujų telemetrijos sistemas tiekiančių įmonių skaičius per metus išaugo iki daugiau nei 300. Konkurencingumo augimas daro įtaką ir funkcijų tobulėjimui, kurios vartotojams suteikia naujų galimybių efektyvinti savo verslą ar gauti komfortišką gyvenimą užtikrinančias paslaugas. Skaitmeninė transporto priemonių generuojama informacija, kuri susisteminta pateikiama galutiniam vairuotojui pamažu tampa šios verslo srities ateitimi. Remiantis literatūros analizės metodologija šiame straipsnyje bandyta rasti atsakymą į klausimą - ar už šios sistemos nesislepia kur kas didesnės galimybės tolimesniam verslo modeliui paremtu platformomis, kurias sėkmingai išnaudojo tokios pasauliniu mastu pripažintos kompanijos kaip Netflix ar Airbnb? Atlikta mokslinių straipsnių analizė įrodė, kad sąsaja tarp telemetrijos sistemų ir platformų verslo modelio daugiau nei tikėtina, todėl tai yra aktuali šių dienų tema. Transport and logistics business sector is flooded with new providers of telematics systems and this tendency keeps increasing for last 4-5 years. It is seen in the records of one of the biggest automotive show named IAA which is organized and help every two years. From 2016 years the increasement of telematics systems which were nominated for different categories for awards of telematics systems increased in numbers two times. Globally the number of telematics providers already passed 300 companies. Competitivenes in telematics providers is a benefit for the customers because systems functionality is increasing which enagles the users to have better efficiency in their daily business or get additional comfort guaranteeing services. Digital information generated by different types of vehicles which is systematized and provided for end user slowly becomes more a regularity than exception in transport and logistics business. According to literature analysis in this article the authors tried to find an answer to question - isn't something bigger hiding underneath telematics systems, such as business model platform, which was one of the most important success tools for companies in other business sectors such as Netflix or Airbnb? Literature research proved that platform business model is more than likely to be successful in transport and logistics which is based on telematics provided data this is the reason why this topic is relevant today.