Vertės grandinės strategijos tobulinimo modelis tiekimo grandinės kontekste
Abstract
Kiekviena organizacija vykdydama veiklą kuria produktą arba teikia paslaugą, tokiu būdu sukurdama pridėtinę vertę vartotojui. Visų verslo organizacijų svarbus uždavinys efektyviai valdyti operacijas. Tam tikru laiku, aprūpinti tam tikru kiekiu žaliavomis, produktais - pusgaminiais, tinkama įranga, žmogiškaisiais ištekliais, energiniais ir kitais resursais vidinius organizacijos padalinius, kurie užtikrintų sklandžiai vykdomus procesus ir sukurtų galutinį į rinką pateikiamą produktą. Straipsnis metodiškai padalintas į dvi dalis. Pirmoje dalyje atliekama mokslinės literatūros analizė ir sintezė, antroje straipsnio dalyje – atliekama vertės grandinės analizė pasirinktos įmonės atveju. Straipsnio tikslas – išanalizavus vertės grandinės strategijos teorines koncepcijas bei atlikus atvejo analizę, pasiūlyti vertės grandinės strategijos patobulinimą tiekimo grandinės kontekste ,,Adelie Foods Group Ltd“. Tikslui pasiekti taikoma mokslinės literatūros analizė ir sintezė bei įmonės antrinių duomenų analitika, stebėsena, atvejo analizė. Tyrimas apriboja greitai judančių vartojimo prekių sektoriumi (angl. FMCG) veikla verslas verslui (B2B). Originalumas ir sukurta pridėtinė vertė. Pasiūlytas vertės grandinės valdymo tobulinimo modelis praktiškai taikytinas greitai judančių prekių sektoriuje veikiančioms įmonėms. Each organization creates a product or service in the course of its activities, creating added value for the consumers. An important challenge for all business organizations is to manage operations efficiently. At a certain time, supplying a certain amount of raw materials, products - semi-finished products, adequate equipment, human resources, energy and other resources to the internal units of the organization to ensure the smooth running of the processes and to create the final product placed on the market. The article is methodologically divided into two parts. In the first part the analysis and synthesis of the scientific literature is presented. The second part of the article presents the case study while analysing the value chain of the organization. Purpose. After analysing the theoretical concepts of the value chain strategy and case analysis, to suggest an improvement of the value chain strategy in the context of the supply chain for Adelie Foods Group Ltd. Methodology. In order, to achieve the above purpose, the paper first presents analysis and synthesis of scientific literature and the analysis of the company's secondary data. Research Limitations. The research focuses on the fast-moving consumer goods sector (FMCG). Business to Business. Originality/value. The proposed value chain management improvement model is practically applicable to businesses in the fast-moving goods sector.