Organizacinės tylos veiksnių raiška ugdymo įstaigose
View/ Open
Date
2020Author
Brusokaitė, Greta
Jesevičiūtė-Ufartienė, Laima
Metadata
Show full item recordAbstract
Organizacijos tobulinimas ir jos prisitaikymas prie kintančių sąlygų konkurencingoje aplinkoje priklauso nuo darbuotojų galimybių laisvai pateikti savo žinias, norus, pasiūlymus ir iniciatyvas apie organizacijos pokyčius ir plėtrą. Jeigu darbuotojai neturi šių galimybių ar jaučiasi nepatogiai savo darbinėje aplinkoje, kyla grėsmė atsirasti organizacinei tylai. Šis reiškinys kuria neigiama pasekmes individualiai darbuotojui, tiek ir pačiai organizacijai bei jos teikiamų paslaugų kokybei, o tai, ypač, svarbu švietimo sektoriui, kadangi šias paslaugas gauna kiekvienas šalies pilietis. Tad šio straipsnio tikslas, remiantis moksliniais šaltiniais, jų analize bei empiriniu tyrimu, ištirti organizacinės tylos veiksnių pasireiškimą ugdymo įstaigose. Tyrimui pasirinkta trys ugdymo įstaigos (X1, X2, X3 – įstaigos norėjo išlikti konfidencialios), kuriose buvo atlikta apklausa. Empirinio tyrimo duomenų analizei buvo taikytas daugiakriterinis TOPSIS metodas. Jis leido pastebėti, kad organizacinės tylos veiksnių raiška trijose ugdymo įstaigose yra skirtinga. Kadangi raiška kiekvienoje mokykloje skiriasi, galime daryti prielaidą, kad norint ištirti organizacinės tylos priežastis ir pasekmes reikia, kur kas platesnių tyrimų atskirai kiekvienai ugdymo įstaigai. Improving an organization and adapting to changing conditions in a competitive environment depends on the ability of employees to freely express their knowledge, desires, suggestions and initiatives about change and development within the organization. If employees do not have these opportunities or feel uncomfortable in their work environment, organizational silence can occur. This phenomenon has negative consequences for the individual and for the quality of the services which organizations provide. The quality of services is particularly important for the education sector, because these services are provided to every citizen of the country. Therefore, the purpose of this article is to investigate the occurrence of factors of organizational silence in educational institutions based on scientific sources, their analysis and empirical research. The survey was conducted in three educational institutions (X1, X2, X3 – institutions wished to remain confidential). Multi-criteria TOPSIS method was used for data analysis of empirical research. There was found that the factors of organizational silence are different in the three educational institutions. For this reason, we can assume that much wider research is needed for each educational institution to investigate the causes and effects of organizational silence.
Issue date (year)
2020Author
Brusokaitė, GretaThe following license files are associated with this item: