Bankininkystės verslo procesų pokyčiai ir jų įtaka žmogiškųjų išteklių strateginiam valdymui
Abstract
Veiklos skaitmenizavimas bankų sektoriuje daro poveikį ne tik bankų klientų aptarnavimo pokyčiams, bet ir kelia iššūkius bankų sferoje dirbantiems žmogiškiesiems ištekliams. El. bankininkystė tapo įprasta bankų veiklos sritimi, pareikalavusia ne tik pritraukti IT specialistus, bet ir apmokyti visus darbuotojus naudotis skaitmeniniais veiklos ištekliais. Skaitmenizavimo procesus lemiančių informacinių technologijų plėtros intensyvėjimas leido bankams imtis ne tik verslo ir privačių klientų aptarnavimo, bet ir skaitmeninėmis technologijomis paremtų kibernetinių nusikaltimų prevencijos. Pasikeitus bankų žmogiškųjų išteklių struktūrai, atsirado poreikis kitaip pažvelgti į strateginį žmogiškųjų išteklių valdymą bankų sektoriuje. Tyrimo tikslas – identifikuoti bankų veiklos procesus, kurie daro įtaką žmogiškųjų išteklių strateginiam valdymui. Straipsnyje pateikti rezultatai yra atvejo analizės, ekspertų apklausos ir giluminio interviu tyrimo metodų taikymo būdu gautų duomenų analizė ir apibendrinimas. The digitalization of activities in the banking sector not only affects changes in bank customer service, but also poses
challenges to the human resources working in the banking sector. E-banking has become a common area of banking, requiring
not only the involvement of IT professionals, but also the training of all employees to use digital operational resources. The intensification
of the development of information technologies leading to digitalization processes has allowed banks to take care not
only of servicing business and private customers, but also allowed to take care of prevention of cybercrime based on digital technologies.
The change in the human resources structure of banks has necessitated a different approach to strategic human resources
management in the banking sector. The aim of the study is to identify and systematize the digitalization processes of banking
activities that affect human resource management, and to propose a model of strategic human resources management to respond
to digitization processes in the banking sector.
Issue date (year)
2021Author
Gasinska, IlonaThe following license files are associated with this item: