Savybių ir kompetencijų, reikalingų e. lyderiui, bei iššūkių, iškylančių darbe su virtualia komanda, vertinimas
Abstract
Šio straipsnio idėja paremta poreikiu analizuoti kas apskritai yra virtualios komandos, kaip jos veikia ir bendradarbiauja, kaip joms vadovauti ir kokie reikalavimai virtualių komandų lyderiams, kokios reikalingos asmeninės savybės ir papildomos kompetencijos vadovaujant virtualiai komandai, su kokiomis problemis ir iššūkiais e-lyderiai susiduria. Virtualioje erdvėje suburti komandą ir ją valdyti nėra lengva, todėl aktualus mokslinis e-lyderio iššūkių dirbant su virtualia komanda ir jiems įveikti reikalingų asmeninių savybių bei kompetencijų nagrinėjimas. Iškeltas tyrimo tikslas – identifikuoti, kokios reikalingos asmeninės savybės e-lyderiui, norint būti efektyviam vadovui ir su kokiomis problemomis ir iššūkiais e-lyderis susiduria organizacijoje, kad užtikrintų sklandų komandos darbą. Siekiant ištirti kokios savybės ir kompetencijos reikalingos e-lyderiui bei su kokiais iššūkiais susiduria pasirinkta atlikti ekspertinis vertinimas (6 ekspertai), atliekant anketinės apklausos metodu. Mokslinės literatūros analizės pagrindu buvo sudarytas tyrimo klausimynas. Ekspertų nuomonių suderinamumui buvo apskaičiuota Kendall konkordancijos koeficientai (W), rezultatų apdorojimui pasirinktas daugiakriterinis vertinimo metodas (SAW). Tyrimo rezultatai parodė, kad svarbiausios e-lyderio asmeninės savybės ir kompetencijos yra komunikacija ir darbo laiko organizavimas. Mažiausiai e-lyderio darbui reikalaujanti savybė yra emocinis intelektas ir empatija, o pagrindinis iššūkis, kylantis e-lyderiui – komandos darbo efektyvumas. Tyrimo rezultatų pritaikomumas aktualus įmonėms, kuriose komandos dirba nuotoliniu būdu, vykdant naujų e-lyderių atranką ar parenkant vidinius mokymus esamiems darbuotojams. The idea of this paper is based on the need to analyse what virtual teams are in general, how they work and collaborate,
how to lead them and what are the requirements for leaders of virtual teams, what are the personal qualities and additional
competences needed to lead a virtual team, what are the problems and challenges that e-leaders face. It is not easy to build and
manage a team in a virtual space, so a scientific study of the challenges of e-leaders in working with a virtual team and the personal
qualities and competences needed to overcome them is relevant. The aim of the study is to identify what personal qualities an
e-leader needs to be an effective leader and what problems and challenges an e-leader faces in the organization to ensure the
smooth running of the team. In order to investigate what qualities and competences an e-leader needs and what challenges they
face, it was chosen to carry out an expert evaluation (6 experts) using a questionnaire survey method. A research questionnaire
was developed on the basis of the literature analysis. Kendall’s concordance coefficients (W) were calculated for the consistency of
the experts’ opinions, and a multi-criteria evaluation method (SAW) was chosen for the processing of results. The results showed
that the most important personal qualities and competences of an e-leader are communication and time management. The least
demanding qualities for an e-leader are emotional intelligence and empathy, while the main challenge for an e-leader is teamwork
effectiveness. The applicability of the results is relevant for companies with teams working remotely, for recruiting new e-leaders,
or for selecting in-house training for existing employees.
Issue date (year)
2022Author
Skučienė, JolitaThe following license files are associated with this item: