Vartotojų sprendimų priėmimo procesą įtakojančių veiksnių socialinėse medijose vertinimas
Santrauka
Vartotojų sprendimų priėmimo procesą įtakoja daugybė veiksnių. Vartotojas nusprendęs įsigyti prekę/ paslaugą ieško informacijos apie tai skirtinguose šaltiniuose. Vienas iš labiausiai paplitusių šaltinių šiuo metu yra socialinės medijos. Šis informacijos rinkimo šaltinis yra lengvai prieinamas, nes dauguma vartotojų turi socialines medijas savo telefone. Socialiniuose medijose vartotojas gali pasižiūrėti kitų vartotojų paliktus atsiliepimus apie prekę/ paslaugą, tai padeda priimti sprendimą, ar verta pirkti tam tikrą prekę/paslaugą. Socialiniuose medijose yra daugybė veiksnių, kurie gali įtakoti sprendimų priėmimo procesą. Taigi pagrindinis šio tyrimo tikslas išsiaiškinti, kokie veiksniai labiausiai įtakoja vartotojų sprendimų priėmimo procesą, socialiniuose medijose. Mokslinės literatūros analizės metu apžvelgtos svarbiausios sąvokos. Duomenims surinkti buvo atlikta ekspertų apklausa (dalyvavo 7 ekspertai). Ekspertų nuomonės suderinamumui įvertinti apskaičiuotas Kendall konkordancijos koeficientas ir ekspertų kompetencijos koeficientas. Tyrimo rezultatai parodė, kad labiausiai vartotojų sprendimų priėmimo procesą socialiniuose medijose įtakoja nuomonės formuotojų skelbiamos rekomendacijos, o mažiausiai įtakoja turimi socialinių medijų įgūdžiai. Praktikoje šie rezultatai gali būti pritaikyti įmonėse, planuojant komunikacijos strategijas, tai padėtų efektyviau skirstyti turimas lėšas. Many factors influence the consumer decision-making process. When the user decides to purchase a product/service,
he looks for information about it in different sources. One of the most common sources these days is social media. This source
of information gathering is easily accessible as most users have social media on their phones. In social media, the user can look
at the reviews left by other users about the product/service, which helps to make a decision whether it is worth buying a certain
product/service. There are many factors in social media that can influence the decision-making process. Thus, the main goal of
this study is to find out what factors most influence the decision-making process of users in social media. During the analysis of
the scientific literature, the most important concepts were reviewed. An expert survey was conducted to collect data (7 experts
participated). Kendall’s concordance coefficient and expert competence coefficient were calculated to assess the compatibility of
experts’ opinions. The results of the study showed that the decision-making process of users in social media is most influenced by
the recommendations published by opinion makers and the least influenced by the available social media skills. In practice, these
results can be applied in companies, when planning communication strategies, this would help to distribute the available funds
more efficiently.
Paskelbimo data (metai)
2022Autorius
Baklagina, ViktorijaSu šiuo įrašu susieti šie licencijos failai: