Elektroninių medijų taikymas didinant ekologiško būsto populiarumą
Abstract
Pasaulyje daugėjant gamtos anomalijų ir stichijų, atsiranda vis daugiau neįprastų orų temperatūros svyravimų. Tokie veiksniai skatina kiekvieną iš mūsų apgalvoti išeitis, kaip galime sumažinti šiuos klimato kaitos pokyčius. Tai verčia vis labiau atsisakyti neapgalvoto vartojimo ir įvairiais būdais remti visame pasaulyje populiarėjantį tvarų vartojimą. Tai aktualu Lietuvai ir visam pasauliui. Ekologinės krizės bei vėliau sekančios ekonominės krizės skatino atrasti ekologiškumą ir adaptuoti jį įvairiose sferose ir srityse. Ekologinės idėjos jau nėra naujiena ir statybos srityje. Straipsnio tikslas yra nustatyti ar elektroninių medijų taikymas daro įtaką ekologiško būsto populiarumo didėjimui. Vienas iš tarptautinių reikalavimų bei Lietuvos įsipareigojimų yra pastatų energetinio naudingumo skatinimas (Europos Komisija, 2021). Tai įsipareigojimas, kuris yra susijęs su pastatų nulinės energijos vertės reikalavimu. Todėl nuo 2020 m. gruodžio 31 d. naujai statomi pastatai privalo būti beveik nulinės energinės vertės. Akivaizdžiai stiprėjantys klimato kaitos pokyčiai turėtų nulemti ir pirkėjų pasirinkimą, prioritetą teikiant ne tradiciniam, bet ekologiškam būstui. Tokia tendencija ateityje turėtų skatinti ekologiškų būstų paklausos didėjimą bei pardavimų augimą. Tyrimo tikslui pasiekti buvo naudota literatūros apžvalga ir daugiakriterinis vertinimo metodas TOPSIS. Tyrimo rezultatai parodė kuriame Lietuvos mieste yra didžiausi ekologiškų būstų pardavimai ir kokios elektroninės medijos yra efektyviausios šiam tikslui pasiekti. As natural anomalies and natural disasters increase in the world, more and more unusual weather temperature
fluctuations appear. Such factors encourage each of us to think about ways we can reduce these changes in climate. This forces
us to increasingly abandon reckless consumption and support sustainable consumption, which is gaining popularity around the
world, in various ways. This is relevant for Lithuania and the whole world. Ecological crises and subsequent economic crises
encouraged the discovery of ecology and its adaptation in various spheres and areas. Ecological ideas are not new in the field
of construction either. The purpose of the article is to determine whether the use of electronic media influences the increase in
popularity of green housing. One of the international requirements and Lithuania’s obligations is the promotion of the energy
efficiency of buildings (European Commission, 2021). This is a commitment that is related to the requirement of zero energy value
of buildings. Therefore, from 2020 December 31 newly constructed buildings must have almost zero energy value. The obviously
increasing changes in climate change should also determine the choice of buyers, prioritizing not traditional, but ecological
housing. Such a trend should promote an increase in the demand for green housing and sales growth in the future. A literature
review and a multi-criteria assessment method TOPSIS were used to achieve the research objective. The results of the study
showed which city in Lithuania has the highest sales of ecological housing and which electronic media are the most effective for
achieving this goal.
Issue date (year)
2022Author
Stakvilevičius, SimonasThe following license files are associated with this item: