Intelektinio kapitalo įtakos verslo vertės didinimui vertinimas
Abstract
Sėkminga ekonomikos plėtra vis daugiau pradėjo priklausyti nuo to, kokios investicijos bus į žmones ir intelektualinio potencialo išsaugojimą bei vystymą. Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės, norėdamos sėkmingai augti, turi ieškoti būdų plėsti savo veiklą tarptautinėse rinkose. Įmonės intelektinio kapitalo vertinimą apsunkina tai, jog šis objektas yra nematerialus, neapčiuopiamas ir sudėtingas vertinimo modelių taikymas. Todėl ypač trūksta paprastų, lengvai įgyvendinamų intelektinio kapitalo modelių, kurie susiję su turimu intelektiniu kapitalu ir jo panaudojimu. Galime daryti išvadą, kad dėl šių priežasčių Lietuvos įmonės nepakankamai efektyviai naudoja intelektinį kapitalą, todėl yra linkusios daugiau susitelkti į vietos rinkas ir jų poreikių tenkinimą. Todėl atsiranda būtinybė empiriniams tyrimams bei vertinimo metodų siūlymams ir jų praktiniam taikymui organizacijose. Šio straipsnio tikslas yra, išanalizavus ir apibendrinus mokslinėje literatūroje pateiktas intelektinio kapitalo koncepcijas, nustatyti intelektinį kapitalą organizacijoje ir jo daromą įtaką verslo vertės didinimui. Tyrimo metodika susideda iš dviejų dalių: pirmoje dalyje, remiantis VAIC intelektinio kapitalo vertinimo modeliu, yra įvertinamas intelektinis kapitalas įmonėse, efektyvumo rodikliai ir jo dedamosios. Kitoje dalyje, remiantis koreliacine-regresine analize, darbe yra nustatyta intelektinio kapitalo įtaka įmonių verslo vertės didinimui per nuosavo kapitalo grąžos rodiklį. Šia tyrimo metodika yra siekiama išsiaiškinti, ar intelektinis kapitalas daro įtaką įmonių finansiniams rodikliams ir verslo vertei. Successful economic development has increasingly begun to depend on what investment will be made in people and
the preservation and development of intellectual potential. In order to successfully grow, Lithuanian small and medium-sized
enterprises is limited by the small market and the high competition prevailing in it. Therefore, to grow successfully, companies
must look for ways to expand their operations in international markets. The valuation of a company’s intellectual capital is
complicated by the fact that this object is an immaterial, intangible, and complex application of valuation models. Therefore,
there is a particular lack of simple, easy-to-implement models of intellectual capital that relate to the available intellectual capital
and its use. We can conclude that due to these reasons, Lithuanian companies do not use intellectual capital efficiently enough,
therefore they tend to focus more on local markets and meeting its needs. Therefore, there is a need for empirical research
and suggestions for evaluation methods and their practical application in organizations. The aim of this article is to determine
the intellectual capital in the organization and its impact on the increase of business value by analysing and summarizing the
concepts of intellectual capital presented in the scientific literature. The research methodology will consist of two parts: in the first
part, based on the VAIC intellectual capital evaluation model, the intellectual capital in companies, efficiency indicators and its
components are evaluated. In the next part, based on the correlation-regression analysis, the paper will determine the impact of
intellectual capital on the increase of business value of companies through the rate of return on equity. This research methodology
will aim to find out whether intellectual capital affects companies’ financial performance and business value.
Issue date (year)
2021Author
Bartulytė, ŽanetaThe following license files are associated with this item: