Klientų aptarnavimo kokybės vertinimas vienetinės baldų gamybos paslaugų sektoriuje
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2022Autorius
Šalkauskas, Eligijus
Jakubavičius, Artūras
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Šiais laikais keičiasi ne tik paslaugų teikimo principai, bet ir jų rezultato – klientų aptarnavimo kokybės vertinimas bei kriterijai. Šiuolaikinis klientas daug pastabesnis, atviras naujovėms, mėgstantis kontroliuoti padėtį, tačiau kartu ir žinantis, jog jam bet kada bus suteikta reikiama pagalba. Tyrimo metu, siekiant išpildyti ir viršyti kliento lūkesčius, svarbu atkreipti dėmesį į smulkmenas, kurios iš esmės atrodo nereikšmingos, bet klientui palieka teigiamą įspūdį: paslaugų teikimo aplinkos interjeras, lokacija, darbuotojų paslaugumas, kliento sutikimas ar dėmesys vizito metu. Norint įvertinti šių veiksnių tinkamumą ir efektyvumą bei klientų pasitenkinimą, svarbu reguliariai vertinti klientų aptarnavimo kokybę. Šio straipsnio tikslas, remiantis moksliniais šaltiniais, jų analize bei empiriniu tyrimu, ištirti klientų aptarnavimo kokybės lygį vienetinės baldų gamybos paslaugų sektoriuje. Šie tyrimai, ilgalaikėje perspektyvoje, leidžia stebėti įmonės teikiamų paslaugų progresą ar regresą. Nowadays, not only the principles of service provision are changing, but also their result – the quality of customer
service assessment and criteria. The modern customer is much more observant, open-minded, likes to be in charge of the
situation, but at the same time knows that he will be assisted with the necessary help at any given time. During the research, in
order to fulfill and exceed the client‘s expectations, it is important to pay attention to details that may seem insignificant, but often
leave a notable positive impression on the client: the interior of the service environment, location, helpfulness of the employees,
how the client is welcomed and treated during the visit. In order to evaluate the relevance and effectiveness of these factors and
customer satisfaction, it is important to regularly evaluate the quality of customer service. The purpose of this article, based
on scientific sources, their analysis and empirical research, is to investigate the level of customer service quality in the unitary
furniture production service sector. These studies, in a long-term perspective, allows to monitor the progress or regress of the
services provided by the company.
Paskelbimo data (metai)
2022Autorius
Šalkauskas, EligijusSu šiuo įrašu susieti šie licencijos failai:
Išskyrus atvejus, kai nurodyta kitaip, šio įrašo licencija apibrėžiama taipKūrybinių bendrijų licencija / Creative Commons licence
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Applying e-service model in assessment and comparison of services
Ostašius, Egidijus; Petravičiūtė, Živilė (Collaborative networks for a sustainable world : proceedings of 11th IFIP Working Conference on Virtual Enterprises, PRO-VE 2010 Saint-Etienne, France. 11-13 October, 2010, 2010)The varying complexity, different maturity and rapid growth of the number of new e-services promote the assessment and their comparison with each other. This paper presents the application of e-service model in assessment ... -
Discourse on service modularity: investigating service delivery process
Skačkauskienė, Ilona; Vestertė, Jurga (International scientific conference Contemporary issues in business, management and economics engineering (CIBMEE 2019), 9-10 May 2019, Vilnius, Lithuania, Vilnius Gediminas Technical University, 2019)Purpose – the purpose of this research is to determine aspects of the service delivery process what must be considered for modularisation. The aim is reached through (1) investigating the process construct; (2) describing ... -
The Effect of Covid-19 on Airline Transportation Services: A Study on Service Robots Usage Intention
Meidutė-Kavaliauskienė, Ieva; Yıldız, Bülent; Çiğdem, Şemsettin; Činčikaitė, Renata (Sustainability, 2021)Robots have started to be used in the service sector as well as in the manufacturing industry. The use of service robots in airport services such as tourism and hospital services also brings many advantages. Due to the ...