Marketingas kaip įrankis ekologiškų produktų vartojimui: ekologinės gamybos subjektų situacija Lietuvoje
Abstract
Tvarus vartojimas orientuotas į vartotojo visokeriopą gerovę. Tad svarbus dėmesys turi būti skiriamas ekologiškų produktų gamybai, kainai, rėmimo priemonėms, pateikimui siekiant ugdyti teigiamą vartotojų požiūrį ekologiškų produktų vartojimui. Dėl vis augančios ekologiškų produktų paklausos didėja ir ekologiškų produktų pasiūla, tačiau ne visi gamintojai žino ar jų taikomi marketingo vadybiniai sprendimai atitinka realią situaciją rinkoje. Vienas svarbiausių ekologinės gamybos subjektų keliamų tikslų yra vartotojo požiūrio formavimas/keitimas į ekologiškų produktų vartojimą taip, kad tai skatintų šių produktų pirkimus ir vartojimą. Šio straipsnio tikslas identifikuoti marketingą kaip įrankį ekologiškų produktų vartojimui ir įvertinti ekologinės gamybos subjektų situaciją Lietuvoje per penkerius metus. Atlikus marketingo 4P (produktas, kaina, vieta, rėmimas) komplekso mokslinės literatūros šaltinių analizę, išskirti ir pastebėti marketingo sprendimai ekologiškų produktų vartojimui, jog norint didinti ekologiškų produktų pirkimo apimtis būtina sumažinti ekologiškų produktų kainą, didinti prieinamumą, suvienodinti ekologiškų produktų ženklinimą ir intensyviau šviesti vartotojus apie ekologiškų produktų privalumus. Siekiant įvertinti sertifikuotų ekologinės gamybos subjektų situaciją Lietuvos rinkoje per penkerius metus, moksliniame straipsnyje taikomas TOPSIS daugiakriterinis sprendimo priėmimo metodas, kuris atskleidė, kad 2018 metai buvo palankiausi ekologinės gamybos subjektams Lietuvoje. Sustainable consumption is becoming more and more relevant concept, which is oriented to consumers’ well-being,
advertisement of ecological products and increase of competitiveness of ecological companies.
Due to the constantly increasing demand of ecological products, supply of such products is increasing as well, however not all
of the producers know if the marketing strategy used by them corresponds to the actual situation in the market. Because of this
reason one of the most essential tasks of marketing specialists is changing consumers’ attitude towards the product in the way that
this would promote the decision of purchasing.
In order to evaluate certified ecological production subjects, multicriteria decision analysis method TOPSIS is applied in the article.
Issue date (year)
2022Author
Černiauskaitė, VaigaThe following license files are associated with this item:

