Oro bendrovių veiklos restruktūrizavimo procesų ypatumai COVID-19 pandemijos sąlygomis
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2022Autorius
Končiūtė, Živilė
Lobanova, Liudmila
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Besivystančiose bei vis labiau konkuruojančiose rinkose įmonės kliaujasi sudarytais strateginiais planais, kuriuose apžvelgiami ir numatyti galimi rizikos veiksniai. Tačiau ne visada pavyksta numatyti visas grėsmes. COVID-19 pandemija paralyžiavo didžiąją dalį ekonomikos sektorių bei stipriausiai smogė aviacijos industrijai. Straipsnio pirmoje dalyje analizuojama veiklos restruktūrizavimo samprata, jos klasifikacija, priežastys bei esminiai restruktūrizavimo įgyvendinimo etapai. Remiantis literatūros analize, kokybiniu ekspertiniu vertinimu siekiama identifikuoti esminius oro bendrovių veiklos restruktūrizavimo proceso ypatumus lemiančius veiksnius ir kriterijus COVID-19 pandemijos kontekste. Norima išsiaiškinti, kurios pasirinktos restruktūrizavimo priemonės gelbėjo oro linijų bendroves stagnacijos metu. Iš pasirinkto faktorinės analizės metodo matoma, jog oro bendrovės pandemijos valdymą pradėjo darbuotojų prastovomis ir jų mažinimu, prie išsilaikymo rinkoje prisidėjo valstybinės paramos bei naujos iki tol nepatrauklios rinkos, o stabilizavimą lėmė kokybiška komunikacija su akcininkais bei efektyvi vidinė komunikacija. In developing and increasingly competitive markets, companies rely on strategic plans reviewing and predicting potential risk
factors. However, it is not always possible to foresee all threats. The COVID-19 pandemic paralyzed most economic sectors and hit the
aviation industry the hardest. The first part of the article analyzes the concept of activity restructuring, its classification, reasons and essential
stages of restructuring implementation. Based on the literature analysis, the qualitative expert assessment aims to identify the factors
and criteria that determine the essential features of the restructuring process of airline companies in the context of the COVID-19 pandemic.
It is wanted to find out which restructuring measures have saved airline companies during stagnation. From the chosen method
of factor analysis, it can be seen that the airline companies started managing the pandemic with employee downtime and their reduction,
state support and new unattractive markets contributed to staying in the market, and stabilization was determined by high-quality
communication with shareholders and effective internal communication.
Paskelbimo data (metai)
2022Autorius
Končiūtė, ŽivilėSu šiuo įrašu susieti šie licencijos failai: