dc.contributor.author | Pukalskas, Saugirdas | |
dc.contributor.author | Bogdanovičius, Zenonas | |
dc.contributor.author | Matijošius, Jonas | |
dc.contributor.author | Melaika, Mindaugas | |
dc.contributor.author | Rimkus, Alfredas | |
dc.contributor.author | Vėgneris, Ričardas | |
dc.contributor.author | Stravinskas, Paulius | |
dc.contributor.author | Zautra, Rytis | |
dc.date.accessioned | 2025-01-23T10:13:43Z | |
dc.date.available | 2025-01-23T10:13:43Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.isbn | 9786094574900 | en_US |
dc.identifier.issn | 2029-7157 | en_US |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156418 | |
dc.description.abstract | Straipsnyje pateikiamas kibirkštinio uždegimo (KU) variklio veikiančio biometano (metano (CH4) 85 % ir anglies dvideginio (CO2) 15 %) dujomis ir benzino mišiniu energetinių ir ekologinių rodiklių tyrimas. Atlikus literatūros apžvalgą pastebėta kad biometano dujų priedas sumažina CO2, CH ir NOx koncentraciją išmetamosiose dujose kadangi metano dujos geriau maišosi su oru ir sudaro homogeninį degųjį mišinį. Bandymų rezultatai parodė, kad biometano dujų priedas sumažino CH ir NOx, tačiau padidino CO koncentraciją išmetamosiose dujose. Dėl didesnio dujų šilumingumo sumažėjo lyginamosios degalų sąnaudos, tačiau variklio efektyvusis naudingumo koeficientas, padidinus metano masės dalį degaluose virš 30 %, sumažėjo. Panaudojant eksperimentų metu nustatytas degalų sąnaudas, galios rodiklius, naudoto degalų mišinio sudėties duomenis ir įvedant juos į AVL BOOST skaitinio modeliavimo programą, gautos variklio darbo ciklo indikatorinio slėgio ir temperatūros reikšmės. Skaitinis modeliavimas rodo, kad papildomai tiekiant biometano dujas keičiasi variklio degiojo mišinio degimo procesas ir, siekiant optimizuoti variklio darbą, būtina reguliuoti uždegimo paskubos kampą. | en_US |
dc.format.extent | 6 p. | en_US |
dc.format.medium | Tekstas / Text | en_US |
dc.language.iso | lt | en_US |
dc.relation.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156357 | en_US |
dc.source.uri | http://jmk.transportas.old.vgtu.lt/index.php/conference/2013/paper/view/173.html | en_US |
dc.subject | biometanas | en_US |
dc.subject | išmetamosios dujos | en_US |
dc.subject | kibirkštinio uždegimo vidaus degimo variklis | en_US |
dc.subject | teršalai | en_US |
dc.title | Biometano ir benzino mišinio įtakos kibirkštinio uždegimo variklio veikimo parametrams tyrimai | en_US |
dc.type | Konferencijos publikacija / Conference paper | en_US |
dcterms.accessRights | Laisvai prieinamas / Openly available | en_US |
dcterms.accrualMethod | Rankinis pateikimas / Manual submission | en_US |
dcterms.alternative | Engineering and mathematical modelling | en_US |
dcterms.issued | 2013-05-08 | |
dcterms.references | 11 | en_US |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.contributor.institution | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.contributor.institution | Alytaus kolegija | en_US |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | en_US |
dcterms.sourcetitle | Transporto inžinerija ir vadyba: 16-osios jaunųjų mokslininkų konferencijos „Mokslas – Lietuvos ateitis“ teminė konferencija / Transport Engineering and Management: Proceedings of the 16th Conference for Junior Researchers "Science - Future of Lithuania" | en_US |
dc.identifier.eisbn | 9786094574894 | en_US |
dc.identifier.eissn | 2029-7149 | en_US |
dc.publisher.name | Vilnius Gediminas Technical University | en_US |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | en_US |
dc.publisher.country | Lithuania | en_US |
dc.publisher.country | Lietuva | en_US |
dc.publisher.city | Vilnius | en_US |