Pažeisto aširačio ir bėgio sąveikos kontaktinės jėgos tyrimas
Abstract
Geležinkelio eismo sauga – tai viena iš prioritetinių geležinkelio transporto sričių, kurios pagrindinė užduotis yra keleivių ir krovinių saugumo užtikrinimas. O pažeidimai, susiję su riedmenų ašidėžėmis ir aširačio mazgais, yra viena iš daugelio pagrindinių problemų, nuo kurių priklauso eismo sauga. Kadangi aširačio ratas yra pagrindinis elementas, kontaktuojantis su bėgiais, todėl yra svarbu žinoti aširačių pažaidų tipus, jų atsiradimo priežastis bei tinkamai jas diagnozuoti. Šiame straipsnyje naudojant matematinį modelį yra nagrinėjamas vagono su kroviniu ir be krovinio kontaktinių jėgų atsiradimas aširačio ir bėgio kontakto zonoje, kai vagono ratas pažeistas ištrupos.