Kintamosios srovės elektrifikuotų geležinkelių reaktyviosios galios kompensavimo aspektai
Abstract
Straipsnyje nagrinėjamos kintamosios srovės elektrifikuotų geležinkelių 25 kV, 50 Hz energetinės sistemos ypatybės. Jos esminiai skirtumai nuo pramonės elektros energetinės sistemos ir su jais susijusiais energetinių rodiklių gerinimo teoriniais ir praktiniais sprendimais. Atlikta išsami AB „Lietuvos geležinkeliai“ elektrifikuotų geležinkelių 25 kV, 50 Hz energetinių rodiklių analizė. Energetiniams rodikliams gerinti elektrifikuotose Lietuvos geležinkeliuose straipsnyje pateiktos reaktyviosios galios kompensavimo įrenginių (kondensatorių baterijų) jungimo principinės, automatizuoto valdymo struktūrinės schemos, pateikti traukos pastočių apkrovų, reaktyviosios galios kompensavimo įrenginių parametrų skaičiavimai. Naudojant autorių siūlymus galima efektyviai padidinti kintamosios srovės elektrifikuotų geležinkelių 25 kV, 50 Hz sistemos galios faktorių, sumažinti kontaktinio tinklo aktyviosios galios, įtampos nuostolius bei bendrąsias elektros energijos išlaidas traukai.