Keleivinių traukos riedmenų išorinių saugos pagalvių tyrimas
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2018Autorius
Akulavičius, Algimantas
Bureika, Gintautas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Straipsnyje nagrinėjamos geležinkelio riedmenyse naudojamos techninės saugos priemonės. Išanalizavus mokslines publikacijas bei kitų šalių bei Lietuvos geležinkelių patirtį, nustatyta, kad traukinių susidūrimai su įvairiomis kliūtimis ant kelio (žmogus, gyvūnas, transporto priemonės) įvyksta kiekvieną dieną. Nagrinėjant pasyviąsias saugos priemones, išskiriamos išorinių saugos pagalvių panaudojimo galimybės: sprendžiami kūnų sąveikos dinaminiai uždaviniai. Nustatomi riedmenų išorinės oro pagalvės vertinimo kriterijai: kliūties po sąveikos greitis, pagreitis ir saugos oro pagalvės slopinimo charakteristikos. Pristatomi susidūrimo su kliūtimis skaitinio modeliavimo – riedmens susidūrimo su kliūtinis imitavimo – etapai. Detaliai nagrinėjamas žmogaus susidūrimo su riedmens oro pagalve dinaminis procesas, abiejų fizikinių kūnų deformacijų bei jų standumo deriniai, smūgio sukeliami pagreičiai ir žmogaus/ gyvūno išsigelbėjimo po smūgio galimybės/ sąlygos. Pabaigoje suformuluojamos išvados.