Orlaivio rato sukibimo su kilimo – tūpimo taku koeficiento variacijos tyrimas ir vertinimas
Peržiūrėti/ Atidaryti
Data
2018Autorius
Kuodis, Lauras
Sivilevičius, Henrikas
Metaduomenys
Rodyti detalų aprašąSantrauka
Oro uosto kilimo – tūpimo tako (KTT) danga pagal ICAO (International Civil Aviation Organization) standartus privalo būti tokios tekstūros, kuri užtikrina geras orlaivio stabdymo sąlygas, kai rato sukibimo su danga koeficiento reikšmė ne mažesnė kaip φ ≥ 0,40. Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako sukibimo koeficiento matavimai vykdomi kritiniais žiemos mėnesiais, kai yra įtarimas, jog danga dėl blogų oro sąlygų gali būti netinkama eksploatacijai. Matuojama naudojant skidometrą ,,SARSYS STFT” arba ,,Douglas MU – Meter MK6”. Darbe pateikti 2016 metų pagal oro sąlygas kritinių mėnesių (sausio, vasario, lapkričio ir gruodžio) išmatuoto sukibimo koeficiento statistiniai duomenys. Eksperimentiniai sukibimo koeficiento padėties ir sklaidos parametrai, jo normaliojo skirstionio teorinės tikimybių tankio kreivės leido nustatyti, kaip kinta sukibimo koeficientas ir kaip dažnai tenka imtis priemonių tako dangos būklei gerinti.