• Lietuvių
    • English
  • English 
    • Lietuvių
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Transporto inžinerija ir vadyba / Transport engineering and management
  • 22-oji konferencija „Transporto inžinerija ir vadyba“ (2019) / 22nd Conference "Transport Engineering and Management" (2019)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Universiteto produkcija / University's production
  • Universiteto leidyba / University's Publishing
  • Konferencijų medžiaga / Conference Materials
  • Jaunųjų mokslininkų konferencijos (JMK) / Conferences for Junior Researchers
  • Transporto inžinerija ir vadyba / Transport engineering and management
  • 22-oji konferencija „Transporto inžinerija ir vadyba“ (2019) / 22nd Conference "Transport Engineering and Management" (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reguliuojamo oro aptako įtakos automobilio dinaminėms savybėms tyrimas

Thumbnail
View/Open
Transportas.2019.004.pdf (1.072Mb)
Date
2019
Author
Petrauskas, Linas
Žuraulis, Vidas
Metadata
Show full item record
Abstract
Šiame straipsnyje nagrinėjama oro aptako įtaka automobilio dinaminėms savybėms, keičiant jo atakos kampą prie skirtingų važiavimo greičių. Naudojantis kompiuterine aerodinamikos simuliavimo programa Airfoil, tiriamos pasirinkto NACA12414 aptako aerodinaminės charakteristikos ir sudaroma oro aptako generuojamos vertikalios prispaudimo jėgos priklausomybė nuo jo atakos kampo bei nuo važiavimo greičio. Eksperimentinio tyrimo metu pagal pakabos poslinkius nustatytas pasirinkto automobilio BMW Z3M bendras pakabos standumo koeficientas. Atlikus bandomuosius važiavimus skirtingais atakos kampais sumontuotu oro aptaku ir išmatavus dinaminį pakabos poslinkį nustatytas vertikalaus prispaudimo jėgos dydis, tenkantis galiniams ratams įvairiais važiavimo greičiais. Naudojantis padangų sukibimo charakteristikomis, pagal gautą aerodinaminę prispaudimo jėgą nustatytos išilginės ir skersinės padangų sukibimo su keliu jėgų pokytis. Išnagrinėjus eksperimentinio bandymo ir teorinių skaičiavimų rezultatus nustatytas automobilio dinaminių savybių pokytis bei optimalios atakos kampo vertės, konkrečios lenktynių trasos ruože.
Issue date (year)
2019
Author
Petrauskas, Linas
URI
https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/156683
Collections
  • 22-oji konferencija „Transporto inžinerija ir vadyba“ (2019) / 22nd Conference "Transport Engineering and Management" (2019) [22]

 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specializationThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects / KeywordsInstitutionFacultyDepartment / InstituteTypeSourcePublisherType (PDB/ETD)Research fieldStudy directionVILNIUS TECH research priorities and topicsLithuanian intelligent specialization

My Account

LoginRegister