Šlako priedo įtaka betono atsparumui Baltijos jūros aplinkai
Santrauka
Hidrotechninis betonas yra kompozicinė medžiaga, kuri sudaryta iš stambiųjų ir smulkiųjų užpildų bei rišiklio, kuris kietėdamas, pereina iš skystosios būsenos į kietąją būseną ir yra veikiamas destrukcinių poveikių eksploatacijos metu. Šiame darbe betono rišiklis pasirinktas cementinis, šlakinis ir kompleksinis. Eksperimentams naudotas plastiklis, kuris padidina mišinio plastiškumą, mažina vandens kiekį mišinio užmaišymui, , kas lemia ne tik betono mišinio plastiškumo padidėjimą, tačiau ir cemento ekonomiją. Panaudotas orą įtraukiantis priedas, kuris didina sukietėjusio betono atsparumą šalčiui. Atlikti tyrimai su skirtingais cementais – portlandcemenčiu, šlako portlandcemenčiu, šlakiniu cementu ir klinčių portlandcemenčiu ir pateikti atsparumo šalčiui eksperimentų rezultatai. Atlikti tyrimai parodė, kad šlako kiekis cementiniame akmenyje turi įtakos hidrotechninio betono atsparumui šalčiui. Baltijos jūros aplinkos veikiamas hidrotechninis betonas yra veikiamas Baltijos jūros vandens ir atšaldymo – atšildymo ciklų. Veikiant šiems poveikiams vienu metu, gauti eksperimentų rezultatai, kuriais remiantis galima prognozuoti hidrotechninio betono ilgaamžiškumą. Hydraulic concrete is a composite material containing coarse and fine aggregates and the binder, the state of which during the hardening process changes from liquid to solid and which is subjected to the degradation impact during exploitation. Portland-cement binder, slag binder and blended binder were tested in this investigation. Plasticizing admixture that improves the consistency of the paste and has a water reducing effect was used in the test. Plasticizers not only improve the workability of the cement paste but also save cement in mix designs. The air entraining admixture was used to increase the freeze-thaw resistance of hardened cement paste. Different cement combinations were tested: Portland-cement, Portland-cement with slag addition, slag cement and Portland-cement with limestone addition. The results of freeze-thaw tests are presented. Studies have shown that the amount of slag in the cement paste influences freeze-thaw resistance of hydraulic concrete. Hydraulic concrete exposed to the Baltic Sea environment is subjected to the Baltic sea water and freezing – thawing cycles. Simultaneous operation of these effects was tested and the obtained results enable to predict the durability of hydraulic concrete.