Strategijų atranka taikant daugiakriterio vertinimo metodus. UAB „Orvėsa“ atvejo analizė
Abstract
Straipsnyje nagrinėjama mažos statybos įmonės strategijų kūrimo ir atrankos problema. Aptartas strateginis valdymas, samprata, tikslai, sistema ir nauda įmonei. Pasiūlytas strategijų kūrimo ir atrankos modelis. Atlikta statybos veikla užsiimančios bendrovės UAB „Orvėsa“ strateginė analizė. Taikant PEST (politinės, ekonominės, socialinės, technologinės aplinkos) analizės metodą, išsamiai išnagrinėta įmonės išorinė aplinka. Taip pat išanalizuoti pagrindiniai vidaus aplinkos elementai. Gauti rezultatai apibendrinti SSGG (stiprybių, silpnybių, galimybių, grėsmių) analizės matrica, suformuluotos aštuonios verslo strategijos. Naudingiausiai strategijai atrinkti mokslinės literatūros analizės pagrindu sudaryta kriterijų sistema, ekspertinio vertinimo metodu nustatyti kriterijų reikšmingumai. Taikant COPRAS ir SAW daugiakriterio vertinimo metodus išrinktos naudingiausios strategijos ir pasiūlytas jų derinys UAB „Orvėsa“ konkurencingumui didinti.