Bendros eismo dalyvių erdvės koncepcijos taikymo Lietuvoje galimybių vertinimas
Abstract
Moksliniame straipsnyje nagrinėjama bendros eismo dalyvių erdvės koncepcija ir taikymo metodika Europoje. Analizuojama transporto priemonių vairuotojų elgsena pašalinus fizinį transporto priemonių ir pėsčiųjų atskyrimą, taip pat eismo organizavimo priemones. Įgyvendinus bendros eismo dalyvių erdvės koncepciją pastebimas pakitęs transporto priemonių vairuotojų socialinis ir fizinis elgesys, mažėjantis eismo įvykių skaičius, transporto priemonių važiavimo greitis ir laiko gaištis. Remiantis užsienio šalių praktika, analizuojamas Kretingoje įdiegtos bendros eismo dalyvių erdvės pavyzdys, nustatomi trūkumai, pateikiami pasiūlymai. Bendros erdvės taikymui Lietuvoje sudaromas veiksmų planas, kurį įgyvendinus sistema galėtų būti integruojama Lietuvoje.